ضریب نفوذ بیمه‌های عمر و زندگی در ایران ۲۰ درصد است

مدیر عامل بیمه سرمد :

ضریب نفوذ بیمه‌های عمر و زندگی در ایران ۲۰ درصد است

مدیرعامل بیمه سرمد با بیان اینکه ضریب نفوذ بیمه‌های عمر و زندگی در کشور حداکثر ۲۰ درصد برآورد شده است، گفت: این میزان در کشورهای توسعه‌یافته تا ۸۰ درصد جمعیت کشور را شامل می‌شود.

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از مهر،اسماعیل دلفراز درباره صنعت بیمه گفت: در سال‌های اخیر این صنعت توانسته رشد خوبی داشته و ضریب نفوذ انواع بیمه‌ها غیر از بیمه‌های اشخاص افزایش یابد.
وی با اشاره به آزادسازی نرخ بسیاری از بیمه‌ها که سبب ایجاد رقابت میان شرکت‌های بیمه شده است، گفت: در حال حاضر تنها بیمه شخص ثالث دستوری است که با توجه به وجود باندهای مختلف ایجاد تصادف‌های صوری برای کسب خسارت بیمه، بسیاری از شرکت‌های بیمه تمایل به ورود به این بخش را ندارند.
وی سودآورترین بیمه را بیمه‌های عمر و زندگی عنوان و اظهار کرد: در حال حاضر در ایران تنها ۲۰ درصد مردم از بیمه‌های عمر و زندگی استفاده می‌کنند؛ این در حالی است که در کشورهای پیشرفته ضریب نفوذ بیمه‌های عمر تا ۸۰ درصد برآورد می‌شود.
دلفراز با بیان اینکه در حال حاضر صد درصد سهام بیمه سرمد در فرابورس عرضه شده، گفت: با افزایش پرتفو و درآمد این شرکت، در تلاش هستیم تا سهام بیمه سرمد را به تالار اصلی بورس منتقل کنیم.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.