تمرکز بازار سرمایه بر فین تک ها

تمرکز بازار سرمایه بر فین تک ها

سه‌شنبه, نوامبر 7, 2017 - 15:09 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

آی اس کو که قانون گذاری 95 درصد بازار سرمایه دنیا را در اختیار دارد به بحث های تخصصی فین تک ها توجه بسیاری نشان می دهد.

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از اخبار پولی مالی، بهادر بیژنی، جانشین رئیس سازمان بورس در امور بین الملل نقش فین تک ها در بازار سرمایه را بسیار پر رنگ بیان کرد و گفت: در محافل بین المللی بحث فین تک ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
بیژنی، درباره پول الکترونیک و نقش آن در بازارهای مالی ایران خاطر نشان کرد: هر تحول و نوآوری که در حوزه مالی صورت می گیرد باید با دقت هم از منظر مزایا مورد بررسی قرار بگیرد و هم ریسک هایی که متوجه آن است بررسی شود.
وی همچنین افزود: با توجه به شرایطی که در کشور وجود دارد و با توجه به تحریم هایی که برای ایران در نظر گرفته شده نوآوری ها در حوزه مالی می تواند از اهمیت ویژه ای برخوردار باشد و می توان با دید مثبت به آن نگاه کرد. با این حال باید ریسک هایی که در این زمینه وجوددارد هم در نظر بگیریم.
بیژنی با اعلام این نکته که فین تک ها نقش بسیار مهمی را در بازارهای مالی دارند، به خبرنگار اخبار پولی مالی گفت: در بسیاری از کنفرانس ها چه در قالب "آی اس کو" و سایر محافل بین المللی یکی از بحث های اساسی در بازار سرمایه موضوع فین تک ها و پیشرفت هایی است که داشته و بحث های تخصصی این حوزه به صورت جدی در حال پیگیری است. با توجه به تحولاتی که در حوزه آی تی در حال انجام شدن است و کمکی که می تواند به بازارهای مالی بکند، باید نقش فین تک ها را در نظر داشته باشیم و تلاش شود که به بهترین نحو از آن ها استفاده شود.
جانشین رئیس سازمان بورس در امور بین الملل تاکید کرد: البته در حوزه فین تک ها باید مسائلی که مربوط به آی تی است، مخاطرات و چالش ها هم در نظر گرفته شود؛ با این حال شکی نیست که باید به سمت و سوی پیشرفت در این زمینه برویم . بخصوص که "آی اس کو "که بزرگترین نهاد ناظر بوده و قانون گذاری 95 درصد بازار سرمایه دنیا را در اختیار دارد به بحث های تخصصی فین تک ها توجه بسیاری نشان می دهد.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.