نرخ سود مسکن مهر بدون تغییر محاسبه می‌شود

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران:

نرخ سود مسکن مهر بدون تغییر محاسبه می‌شود

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران گفت:چنانچه مذاکرات با بانک مرکزی برای محاسبه نرخ سود تسهیلات مسکن مهر همانند گذشته نتیجه ندهد این موضوع در دولت مطرح خواهد شد چرا که وزارت راه و شهرسازی به تغییر سیاست‌ برای مسکن مهر راضی نیست.

به گزارش دیوان اقتصاد،نادر محمدزاده در گفت و گو با فارس در خصوص بخشنامه جدید افزایش سود تسهیلات متمم مسکن مهر گفت: بلافاصله پس از ابلاغ این بخشنامه از سوی بانک مرکزی، وزیر راه و شهرسازی به بانک مسکن اعلام کرد که به همان روش گذشته تسهیلات مسکن مهر را محاسبه و عمل کند.

وی افزود: دستورالعمل جدیدی برای اجرا در سیستم محاسبه رخ نداده است و همان روش قبل است و اگر مشکلی رخ دهد پایبندی که وزارت راه و شهرسازی دارد مشکل برطرف خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران در پاسخ به این سوال که آیا بانک مرکزی با این اقدام می‌خواهد از دولت مصوبه جدید دریافت کند، ادامه داد: ما اطلاعی از بانک مرکزی برای ابلاغ این بخشنامه نداریم، اما آنچه که مشخص است این است که وزارت راه و شهرسازی با توجه به اینکه پروژه مسکن مراحل پایانی خود را سپری می‌کند و در بسیاری از استان‌ها این پروژه به اتمام رسیده است و در استان تهران هم اگر پردیس و پرند را کنار بگذاریم پروژه جدی در مسکن مهر نداریم چندان به تغییر سیاست‌ راضی نیست.

محمدزاده خاطر نشان کرد: وزارت راه و شهرسازی تغییر سیاست در مسکن مهر را به صلاح نمی‌داند فارغ از اینکه مسکن مهر شاید نقد زیادی داشته باشد، اما نظر این وزارتخانه این است که مسکن مهر با همان شرایط که شروع شده تا انتها ادامه یابد و به این سمت حرکت کند که دولت و مردم کمک کنند تا خدمات عمومی در پروژه‌های مسکن مهر کیفی شود.

وی ادامه داد: به هر حال تغییر عملی در پروژه مسکن مهر نخواهیم داشت، اما اینکه مسئله چگونه حل شود لازم است که اگر این موضوع تا دولت‌ هم کشیده شود این کار را وزارت راه و شهرسازی دنبال کند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران اضافه کرد: به هر حال اگر مذاکرات به نتیجه نرسد و لازم باشد که برای حل این مشکل به دولت هم کشیده شود، این موضوع قطعاً از سوی دولت همراهی خواهد شد و مشکلی نخواهد بود.

کانال تلگرامی پایگاه اطلاع رسانی دولت چهارشنبه شب اعلام کرد، پس از افزایش سقف تسهیلات مسکن مهر از 250 میلیون ریال به 400 میلیون ریال طی دو مرحله و تصویب آن در شورای پول و اعتبار، نرخ سود این تسهیلات نیازمند طرح و تصویب در جلسه هیات وزیران بابت تضمین یارانه سود تسهیلات بوده تا این بخش از تسهیلات نیز مشمول نرخ های سود یارانه‌ای قبلی شود.

به عبارت دیگر، پرداخت مابه‌التفاوت نرخ سود تسهیلات مسکن مهر از 250 میلیون ریال به 400 میلیون ریال تا نرخ‌های مصوب شورای پول و اعتبار به عهده دولت است.

وزیر راه و شهرسازی نیز یک روز پس از ابلاغ این بخشنامه خطاب به بت‌شکن مدیرعامل بانک مسکن دستور بر بازگشت به روال قبل محاسبه نرخ سود تسهیلات مسکن مهر داد.

براساس این گزارش، آخوندی خطاب به مدیر عامل بانک مسکن در خصوص بخشنامه مدیر اعتبارات بانک مرکزی در خصوص محاسبه نرخ سود تسهیلات متمم مسکن مهر شامل تسهیلاتی که از 25 میلیون تومان به 40 میلیون افزایش یافته است، ابلاغ کرد که "بلافاصله این بخشنامه را متوقف کنید و مطابق روال گذشته عمل نمایید".




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.