منتظر آمار بانک مسکن برای پرداخت خسارت زلزله زدگان هستیم

مدیرعامل بیمه آرمان:

منتظر آمار بانک مسکن برای پرداخت خسارت زلزله زدگان هستیم

مدیر عامل بیمه آرمان با بیان این نکته که پوشش بیمه ای مرهونات بانکی بانک مسکن نزد بیمه آرمان است، اظهار داشت: از سال 92 قراردادی طولانی مدت با بانک مسکن داشته ایم که البته باید تاکید کنم صرفا مسکن مهر نیست بلکه مسکن مهر جزیی از قرارداد ما است .

به گزارش دیوان اقتصاد ، علیرضا بیانیان افزود: پوشش بیمه ای عمر مانده بدهکار و بیمه آتش سوزی و خطرات تبعی بانک مسکن نزد بیمه آرمان است و این بانک باید به ما به عنوان بیمه گر دیتاهای لازم را جهت پرداخت خسارت ارایه دهد.
بیانیان در خصوص میزان برآورد خسارت گفت: با توجه به اینکه هنوز آواربرداری صورت نگرفته است نمی توان فعلا برآورد دقیقی داشت اما بیمه آرمان ضمن ارایه کمک های نقدی و غیرنقدی، نیروهای خود را جهت ارزیابی خسارت به منطقه اعزام کرده است.
مدیر عامل بیمه آرمان با بیان اینکه ساخت مسکن بی کیفیت از سوی پیمانکاران باید مورد پیگرد قرار بگیرد، گفت: سازندگان مسکن مهر بدون توجه به رعایت اصول ساخت ساز و اصول مبادرت به ساخت مسکن بی کیفیت و تقلبی کرده اند که اکنون به خسارات قابل توجهی انجامیده بنابراین به نظر می رسد بانیان این طرح ها باید تحت مواخذه قرار گیرند.
بیانیان تاکید کرد: در حالی که در کشور مدیریت ریسک و توجه به اصول ایمنی وجود ندارد اما همیشه توپ را به زمین بیمه ها می اندازند.
بیمه گران نیز باید به مرحله مدیریت ریسک وارد شوند و کارشناسان ارزیاب ریسک شرکت های بیمه قبل از صدور بیمه نامه، کارشناسی و ارزیابی ریسک از موضوع بیمه نامه داشته باشند.
بر اساس این گزارش، درپی گمانه‌زنی‌ها مبنی بر تخریب ۹۰ درصدی واحدهای مسکن مهر برخی شهرهای زلزله‌زده غرب کشور، مدیرکل دفتر بازسازی و نوسازی بنیاد مسکن خبر داد: هنوز آمار دقیقی از میزان تخریب مشخص نشده است، برآوردهای اولیه اعلام شده و ظرف سه چهار روز آینده واحد به واحد خسارات را ارزیابی و اعلام خواهیم کرد.
بر این اساس، پوشش بيمه عمر مانده بدهكار شامل خطر فوت به هر علت وام گيرندگان است كه در صورت فوت آنان مانده وام در زمان فوت به بيمه گذار پرداخت مي شود. معمولاً اين پوشش را مؤسسات مالي و اعتباري نظير بانك ها و صندوق ها برای وام گيرندگان خود تهيه مي کند.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.