سیاست متفاوت، عامل نوسان قیمت بیت کوین

سیاست متفاوت، عامل نوسان قیمت بیت کوین

یک‌شنبه, نوامبر 19, 2017 - 12:29 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

یک صاحبنظر بانکداری الکترونیک با اشاره به ایجاد ریال رمزی، گفت: سیاست های متفاوت نسبت به استفاده از بیت کوین، عامل نوسان قیمت این ارز رمزی است.

به گزارش دیوان اقتصاد،سید ولی الله فاطمی اردکانی در گفتگو با ایبِنا درباره ارز رمزی داخلی، اظهاداشت: مهم ترین بحث درباره ارزهای رمزی، تاثیر آن در ثبات اقتصادی کشورهای در حال توسعه مثل ایران است که هم باعث شفافیت اقتصادی و هم کاهش هزینه های نظام مالی و پولی کشور خواهد بود.

وی ادامه داد: برهمین اساس ورود بانک مرکزی به بحث ارزهای رمزی اقدامی مثبت و قدمی رو به جلو است، زیرا بحث ارزهای رمزی چند سالی است که در سایر کشورها مطرح و اجرایی شده و در ایران نیز با کمی تاخیر در حال بررسی است؛ اما بازهم اقدام قابل توجه و مثبت است.

این صاحبنظر بانکداری الکترونیک افزود: امیدورام به سرعت در چرخه اقتصادی و تولید و صنعت ما هم این نوع ارز رمزی وارد شود و به توزیع اعتبارات، چرخش پول و ... کمک کند.

وی درباره طرح ارز رمزی داخلی گفت: به نظر من بانک مرکزی باید بحث ارز رمزی ایرانی مثل ریال رمزی را مطرح و اجرایی کند و به جای چاپ اسکناس، امکان داد و ستد ریال در دنیای مجازی را ایجاد کند تا هم هزینه تبادل پول کاهش یابد و هم با شفافیت اقتصادی که ایجاد می شود، بسیاری از مشکلات و معضلات فعلی را رفع و حل و فصل نماید.

فاطمی اردکانی درباره نوسان قیمتی بیت کوین طی روزهای اخیر گفت: سیاست ها درباره استفاده از بیت کوین در کشورهای مختلف متفاوت است و این تفاوت دیدگاه و وضع و لغو محدودیت ها، عاملی برای ایجاد نوسان قیمتی و شوک به بازار بیت کوین است.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.