سفرهای ژانویه تاثیری بر قیمت ارز ندارد

سفرهای ژانویه تاثیری بر قیمت ارز ندارد

سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی تاکید دارد که سفرهای ژانویه تاثیری بر قیمت ارز کشور ندارد و بانک مرکزی باید با ابزار عرضه و تقاضا نرخ ارز را در محدوده مناسب ثابت نگه دارد.

به گزارش دیوان اقتصاد،محمدمهدی مفتح در گفت‌وگو با خانه ملت، با اشاره به  افزایش قیمت دلار به بیش از ۴ هزار و ١٠٠ تومان، اظهار داشت: طبق قانون، بانک مرکزی وظیفه دارد که نرخ ارز را با ابزار بازار و نظام مدیریت شناور ارز طبق عرضه و تقاضا کنترل کند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به نزدیک شدن به سفرهای ژانویه و تاثیر آن بر نوسان نرخ ارز، گفت: ابتدای سال میلادی برخی افراد تقاضای ارز مسافرتی دارند هرچند که اعتقاد داریم این سفرها تاثیر بسزایی در تغییر نرخ ارز در داخل ایران ندارد بلکه تنها برای کشورهای غربی مهم جلوه می کند.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس دهم شورای اسلامی با بیان اینکه ایران در ماه ژانویه تعطیلات ندارد، تاکید کرد: بنابراین سفرهای خارجی و تقاضای ارز مسافرتی در این ماه بر افزایش قیمت ارز تاثیری نخواهد داشت.

وی ادامه داد: با این حال فرض را بر این بگیریم که چنین سفرهایی و تقاضای ارز مسافرتی بر بازار ارز ایران اثرگذار باشد انتظار می رود که بانک مرکزی طبق وظیفه قانونی خود نسبت به مدیریت قیمت دلار اقدام و با منابع ارزی که در اختیار دارد عرضه و تقاضای را کنترل کند.

این نماینده مجلس بیان داشت: بانک مرکزی باید با در نظر گرفتن شرایط اقتصادی کشور قیمت مناسبی برای ارز در نظر بگیرد و نسبت به متعادل نگهداشتن بازار در محدوده قیمت تعیین شده تلاش کند و در صورتی که تغییرات بیش از محدوده تعیین شده باشد باید در این زمینه پاسخ دهد.

مفتح ، با بیان اینکه باید تا اثرگذاری  سفرهای ژانویه بر بازار ارز، منتظر ماند و زود قضاوت نکرد، گفت: البته طبق وظیفه قانونی که بانک مرکزی دارد در واقع نباید نگرانی در زمینه مدیریت نرخ ارز داشت.

سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به صحبت های ولی الله سیف در خصوص کنترل بازار ارز، اظهار داشت: اظهارات اخیر رئیس بانک مرکزی در واقع در راستای وظیفه قانونی این بانک است و به نظر می رسد مشکلی در زمینه تامین ارز و کنترل بازار آن نداریم.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.