تاثیر ۴۰درصدی مسکن مهر بر تورم کشور واقعی نیست

تاثیر ۴۰درصدی مسکن مهر بر تورم کشور واقعی نیست

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، از بی برنامگی دولت در حوزه مسکن انتقاد کرد و گفت: اظهارنظر وزیر اقتصاد دولت یازدهم مبنی بر تاثیر ۴۰ درصدی مسکن مهر بر تورم کشور اظهارنظر صد درصد اشتباهی بود.

به گزارش دیوان اقتصاد،مهرداد بائوج لاهوتی در گفت‌وگو با خانه ملت، با انتقاد از بی برنامه‌گی دولت در حوزه مسکن، گفت: وزیر راه و شهرسازی علی رغم کمبود منابع و محدودیت بودجه در بخش حمل و نقل بسیار خوب عمل کرد اما در بخش مسکن در دو دولت یازدهم و دولت فعلی تاکنون هیچ اتفاقی نیفتاده است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، با بیان اینکه هر دولتی برای خانه دار کردن دهک های پایین جامعه برنامه ای داشته است، افزود: بدون در نظر گرفتن نقاط مثبت و منفی طرح های دولت های پیشین باید بدانیم که طرح های ارایه شده قبلی توانست تا حدودی به ساماندهی بازار مسکن و کاهش انباشت تقاضا کمک کند.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه در دولت سازندگی بحث زمین شهری، در دولت اصلاحات اجاره به شرط تملیک و دولت نهم و دهم مسکن مهر مطرح شد، تصریح کرد: انتظار ما این بود که دولت یازدهم و دوازدهم با در نظر گرفتن محاسن این طرح ها به ارایه طرحی با هدف جبران معایب طرح های پیشین اقدام کند اما متاسفانه این مهم عملیاتی نشد.

دولت از ایرادات طرح های پیشین حوزه مسکن طرحی قوی برای خانه دار کردن اقشار پایین جامعه تهیه کند

بائوج لاهوتی با اشاره به انتقاداتی که به مسکن مهر وارد است، گفت: شاید برخی ایرادات از جمله جانمایی نادرست به مسکن مهر وارد باشد اما دولت می توانست این ایرادات را در طرح مسکن اجتماعی یا هر طرح پیشنهادی دیگر خود برطرف کند.

مسکن مهر نبود، بسیاری از مردم صاحب خانه نمی شدند

این نماینده مردم در مجلس دهم، با یادآوری اینکه در حوزه انتخابیه اش 2 هزار واحد مسکن مهر ساخته شده که افراد با پرداخت 20 میلیون صاحب خانه شده اند، تصریح کرد: شاید ایراداتی به آن وارد باشد اما این طرح توانست عده بسیاری را با مبالغ اندک صاحب خانه کند و از انباشت تقاضا در برهه ای بکاهد.

بائوج لاهوتی با بیان اینکه اگر مسیر مسکن مهر نبود بسیاری از دهک های پایین جامعه صاحب خانه نمی شدند، افزود: انتظار ما از وزیر راه این بود که مسکن اجتماعی نقاط ضعف روش های قبلی را  حذف کرده و طرحی قوی رونمایی کند.

رد تاثیرپذیری 40 درصدی تورم از مسکن مهر

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه متاسفانه تبلیغ بدی وزیر اقتصاد دولت یازدهم در خصوص مسکن مهر داشته است، گفت: اینکه گفته شود 40 درصد تورم کشور ناشی از مسکن مهر است اظهارنظر صد درصد اشتباهی است.

وی ادامه داد: تمام پولی که در مسکن مهر پرداخت شده چه در دولت قبل و چه در دولت فعلی 50 تا 55 هزار میلیارد تومان بوده است آن هم در طول 7 الی 8 سال از این رو اینکه بگوییم این طرح 40 درصد تورم به کشور القا کرده کاملا اشتباه است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه ساماندهی بازار مسکن می تواند بر 14 درصد شاخص های اشتغال کشور اثر گذار باشد، گفت: دولت باید هر چه سریع تر نسبت به ارایه برنامه خود در خصوص تامین مسکن دهک های پایین جامعه اقدام کند.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.