" سبد های پر" نشانه رونق اقتصادی هستند

عضو هیأت رئیسه اتاق بازرگانی تهران:

" سبد های پر" نشانه رونق اقتصادی هستند

جمعه, می 20, 2016 - 12:18 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

رفت و آمد هیأت های مختلف خارجی، نشانگر تغییر نگرش جامعه جهانی به کشور است و نوید یک تحول بزرگ در وضعیت اقتصادی را می دهد.

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از اخبار پولی مالی، فاطمه مقیمی– عضو هیأت رئیسه اتاق بازرگانی تهران در خصوص علائم بروز رونق اقتصادی در کشور گفت: هر زمان که میزان اشتغال در کشور بالا رود و بنگاه های اقتصادی کوچک و متوسط به وضعیت مطلوب دست پیدا کنند می توان به تحقق رونق اقتصادی امیدوار شد.
مقیمی تصریح کرد: نشانه های خروج از رکود را می بایست در بخش تعاملات بین المللی جست و جو کرد؛ در این راستا رفت و آمد هیأت های مختلف خارجی، نشانگر تغییر نگرش جامعه جهانی به کشور است و نوید یک تحول بزرگ در وضعیت اقتصادی را می دهد.
وی تاکید کرد: ایجاد فرصت های جدید به تامین یکسری زیرساخت در کشور وابسته است که در این راستا به قانونمند کردن شروع کسب و کارهای نوین و رشد شرکت های کوچک و متوسط نیاز مبرمی احساس می شود.
عضو هیأت رئیسه اتاق بازرگانی تهران با ابراز امیدواری از اینکه در مجلس دهم با بررسی و واکاوی عمیق قوانین دست و پاگیر، شرایط جدید شکل می گیرد؛ گفت: در چنین شرایطی دستیابی به رونق اقتصادی رویایی دور از دسترس نیست.
مقیمی با اشاره به نامگذاری امسال تحت عنوان «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» اظهار داشت: بحث اقدام و عمل به معنای قانون خوب داشتن به منظور اجرایی شدن است. هم اکنون قوانینی نافی قوانین بعدی است که امید می رود در مجلس دهم به این موضوع نیز رسیدگی شود.
وی همچنین در خصوص وضعیت معیشتی مردم در شرایط فعلی گفت: بعد از برجام انتظار می رفت که به وضعیت ایده آلی در سطح زندگی و رفاه مردم برسیم اما همچنان شاهد هستیم که با افزایش دستمزدها، تمام اقلام موجود در بازار نیز با افزایش قیمت مواجه می شوند که این یک دور باطل و مانع رونق اقتصادی است.
به گفته مقیمی؛ هرگاه سبدهای خرید مردم بعد از مراجعه به فروشگاه ها پر از کالای خریداری شده باشد؛ نشانه های خروج از رکود نیز دیده خواهد شد.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.