بانک هزاره سوم و رویکردی نوآورانه

بانک هزاره سوم و رویکردی نوآورانه

بانک پاسارگاد و چهار رویکرد مهم در استقرار استراتژی های مسئولیت پذیری
دوشنبه, می 23, 2016 - 08:16 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

بانک ‌پاسارگاد به عنوان بانکی پیشرو و پیشتاز در بین بانک‌های ایرانی نوآوری‌های بسیاری را در عرصه‌های مختلف از خود نشان داده است، تعهد و مشارکت ذی‌نفعان، همکاری با صنعت، ارزیابی عملکرد و ارتباطات شفاف 4 ابزار با رویکرد مهم است که در استقرار استراتژی های مسئولیت پذیری به کمک این بانک آمده است .

به گزارش دیوان اقتصاد، بانک پاسارگاد که آذرماه 83 با رویکردی متفاوت و نوآورانه درجهت ایجاد یک بانک ملی در سطح کشور و با فعالیت های بین المللی در افق بزرگترین بانک منطقه ای آغاز به کار کرد. با آرمان دستیابی به جایگاه والای یکی از 500 شرکت برتر دنیا، ماموریت های اصلی جذب سرمایه و اندوخته های پولی مردم و بکارگیری آن در تامین مالی بخش های مختلف اقتصادی، فعالیت و مشارکت در رشد و شکوفایی اقتصادی کشور و ارایه خدمات نوین بانکی به مردم با دقت ، سرعت و سهولت به منظور رفاه حال و صرفه جویی در اوقات مشتریان فعالیت های خود را تدوام داد.
سرمایه اولیه بانک پاسارگاد طی 10 سال فعالیت از 3 هزار و 500 میلیارد ریال به 42 هزار میلیارد ریال افزایش یافت. درحال حاضر بیش از 60 شرکت در گروه مالی پاسارگاد ایجاد شده است ، گروه مالی پاسارگاد از بانک و مجموعه ای از شرکت ها تشکیل شده که در زمینه های فناوری اطلاعات و ارتباطات، خدمات پرداخت الکترونیک ، بیمه ، بیمه اتکایی ، کارگزاری سهام ، سرمایه گذاری ، لیزینگ ماشین آلات ، لیزینگ ساختمان ، صنعت ساختمان ، صنعت و معدن ، انرژی و سایر امور خدماتی با حدود 30 هزار پرسنل مشغول به فعالیت می باشد ، این مجموعه منسجم و گسترده مالی و خدماتی توان و ظرفیت گسترده و بی نظیری را جهت ارز آفرینی برای ذینفعان بانک فراهم ساخته است .
** سند استراتژی 1410**
بانک پاسارگاد برآن است تا ضمن احراز رتبه اول در بین بانک های خاورمیانه جایگاه شایسته را در بین 500 شرکت برتر جهان از آن خود کند .
براساس این استراتژی که در سال 93 تهیه و تدوین شده اهداف کلانی چون حضور و کسب جایگاه مناسب در نظام بانکی و مالی و بین المللی ، کسب رتبه نخست بانک در کل سپرده های ریالی و ارزی ، افزایش در آمد، ارتقا ارزش افزوده برای سهامداران و ذینفعان مد نظر قرار گرفته است.
توسعه مستمر سرمایه انسانی و استقرار و بهبود نظام جامع ، استقرار نظام های جامع مدیریت دانش ، بازاریابی ، سرمایه گذاری و بهبود مستمر آنها، افزایش سهم بازار و حضور گسترده تر در بازارهای داخلی و ورود موثر به بازارهای بین المللی ، تنوع بخشی در ساختار درآمدی بانک، ارایه خدمات و محصولات متمایز و نوآورانه مبتنی بر فناوری های نوین در قالب های استراتژی کلان این چشم انداز پیش بینی شده است .
**شبکه گسترده بانکی **
بانک پاسارگاد از بدو تاسیس تاکنون توانسته است327 شعبه را در مناسب ترین مناطق راه اندازی و آماده خدمت به هموطنان نماید .
این روند توسعه شعبه ها در بازه زمانی محدود، نوعی رکود و امری کم نظیر محسوب می گردد. بانک پاسارگاد در نظر دارد با هدف توسعه فعالیت ها و تسهیل در ارایه مطلوب خدمات بانکی با بیشترین کیفیت ، طی یک برنامه فشرده و منسجم زمان بندی شده تعداد شعبه های خود را تا سال 1400 به 700 شعبه برساند.
** خدمات متنوع بانکی **
بانک پاسارگاد در طول فعالیت خود، نقش عمده و قابل توجهی در ایجاد و گسترش فرهنگ نوین بانکداری در کشور داشته است یکی از مهمترین اقدامات بانک در این زمینه ، توسعه مستمر خدمات و محصولات جدید بانکی و ارتقاء مستمر کیفیت و نحوه ارایه آنها بوده است در ادامه این استراتژی محوری ، در برنامه های توسعه آتی بانک ، مشتریان و فراتر از آن ارایه محصولات نوآورانه به موازات ارتقاء ، بیش ازپیش کیفیت ارایه خدمات ، مورد توجه ویژه قرار دارد. این بانک متعهد است تا با فراهم نمودن راه حل های مالی با کیفیت عالی و ابتکاری وقرارگرفتن در مقام رهبر و عامل تغییر در صنعت بانکداری ایران و منطقه ، انتظارات را برآورده سازد و حتی از انتظارات فراتر رود .
** سیستم های مجازی **
سیستم بانکداری مجازی بانک پاسارگاد ارایه دهنده مجموعه ای از خدمات بانکی است که برای نخستین بار توسط بانک پاسارگاد به منظور رفاه حال مشتریان و کاهش مراجعه حضوری به شعبه ها در فضای مجازی راه اندازی شده است .
استفاده از خدمات بانکداری مجازی از طریق وب سایت بانک فراهم شده است و تمامی درخواست های ثبت شده در این سیستم یا به صورت آنلاین اعمال شده است (مانند افتتاح حساب کوتاه مدت) و یا به صورت آنلاین توسط بانکداران مورد بررسی قرار می گیرد .
** موفقیت های ملی و بین المللی **
- برگزیده شدن به عنوان یکی از سازمان های دانشی برترطی دو سال ، برگزیده شدن به عنوان بانک برتر ایران ، تندیس و تقدیرنامه از بانک های چند سازمان و موسسه بین المللی
- تندیس سیمین جایزه ملی تعالی سازمانی در سال های 92 و 93
- تندیس زرین و نشان جایزه ملی مدیریت مالی ایران
- بانک برتر سال جمهوری اسلامی ایران طی 5 سال توسط موسسه بنکر
** ادای دین به مشتریان **
در دنیای کسب و کار امروز که اصل مشتری مداری بر تولید محوری غلبه نموده است قطعا سازمان هایی در عرصه رقابتی موفق تر خواهند بود که بتوانند مشتریان بیشتری را جذب و آنها را برای دریافت خدمات بیشتر و بهتر ترغیب نمایند . این امر بر کوشش سازمان ها برای جستجوی راه حل هایی در جهت تعامل و ارتباط بهتر با مشتری و همچنین ارایه خدمات متنوع تر اثر گذار خواهد بود.
در بازار رقابتی موجود بین بانک ها و خصوصی سازی بانک های دولتی و ...برای جذب و مهم تر از آن ، برای حفظ و وفاداری مشتریان باید از خدمات نوین و ویژه ای استفاده کرد که هنوز هیچ یک از رقبای بانک پاسارگاد از آنها استفاده نکرده اند . از این رو تعریف و ایجاد خدمات ویژه با توجه به امکانات موجود ، از درجه اهمیت خاصی برخوردار است خدماتی که علاوه بر جذابیت و نوبودن برای مشتریان موجود ، در جذب مشتریان جدید نیز موثر باشد.
بانک پاسارگاد نیز با همین رویکرد و با تکیه در الطاف الهی و همچنین تلاش خستگی ناپذیرکارکنان ساعی خود توانسته است با توجه ویژه به مشتریان وفادار بانک وتکریم ایشان و با مد نظر قرار دادن باور «مشتری ذات بانک است »موفیت های ارزشمند بی شماری را به دست آورد . بدون تردید بدون دستیابی به این میزان از موفقیت های ملی و بین المللی در دوران فعالیت بانک تنها در پرتو مشتریان وفادار این بانک حاصل شده است .
از این رو بانک پاسارگاد با هدف ارج گذاری به اعتماد و همراهی مشتریان خود به ویژه مشتریان خاص با راه اندازی باشگاه مشتریان پاسارگاد اقدام به ایجاد نظام امتیاز دهی متناسب با میزان تعامل آنها با بانک براساس معیارهای مشخص نموده است. این معیارها شامل میانگین موجودی ماهیانه ، حجم تراکنش ماهیانه حساب ها ، مجموع مبالغ تراکنش های بانکداری مجازی ، مبالغ برگشتی کارت های اعتباری ، استفاده از تسهیلات ، ضمانت نامه ها ، اعتبارات اسنادی ، قدمت و سابقه فعالیت مشتری در بانک بوده است .
** سطح رده بندی مشتریان **
مشتریان بانک براساس این معیارها و با احتساب امتیازات کسب شده در یک دوره مشخص و میزان موجودی خود در باشگاه مشتریان پاسارگاد طبقه بندی می شوند، این طبقه بندی شامل سطح های بلورین (تمامی مشتیران بانک پاسارگاد)، سیمین ، زرین و فرین می باشد سطح های سیمین و زرین هر کدام دارای سه سطح رده بندی یک ستاره ، دو ستاره و سه ستاره هسند این سطح بندی ها و میزان امتیازات هر 4 ماه یکبار مورد بازنگری قرار می گیرند و مشتریان این امکان را خواهند داشت که با کسب امتیازات بیشتر و افزایش موجودی خود به سطح بالاتر برسند. به کلیه اعضای سیمین ، زرین و فرین باشگاه مشتریان کارت های عضویت در باشگاه صادر می شود که بر حسب سطوح قرارگیری ، خدمات ویژه ای به آنها ارایه می شود و خدماتی چون تکریم و ویژه رفاهی پیش بینی شده است .




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.