صندوق ثروت ملی چین قابلیت سرمایه گذاری در ایران را بررسی کند

معاون وزیر اقتصاد:

صندوق ثروت ملی چین قابلیت سرمایه گذاری در ایران را بررسی کند

سه‌شنبه, ژوئن 21, 2016 - 18:48 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران در دیدار با معاون صندوق ثروت ملی چین، بر لزوم بررسی و مطالعه قابلیت های ایران برای سرمایه گذاری پیش از تامین مالی پروژه های کشور تاکید کرد.

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از وزارت امور اقتصادی و دارایی، محمد خزاعی در این دیدار گفت: مناسب است این صندوق به مطالعه وضعیت مالی، قوانین سرمایه گذاری و قابلیت های موجود در ایران اقدام و پس از آن زمینه های همکاری را پیشنهاد کند.
به گفته این مسئول، زمینه های همکاری متعددی مانند تاسیس صندوق مشترک سرمایه گذاری با حضور و مشارکت کنسرسیومی از بانک های دولتی و خصوصی ایران برای سرمایه گذاری مشترک و تامین مالی پروژه ها و سرمایه گذاری در بازار سرمایه کشور وجود دارد.
معاون رئیس صندوق ثروت ملی چین در این نشست گفت: این صندوق در سال 2007 توسط دولت چین تاسیس شد.
«لی» ادامه داد: صندوق ثروت ملی چین موسسه ای است که نسبت به سرمایه گذاری در بنگاه های اقتصادی دولتی و خصوصی اقدام می کند اما به طور مستقیم وارد اجرای پروژه های سرمایه گذاری نمی شود.
به گفته وی، بیشترین تمرکز این صندوق روی سرمایه گذاری در بنگاه های بخش خصوصی است.
وی اضافه کرد: این صندوق 750 میلیارد دلار سرمایه دارد که 200 میلیارد دلار آن را برای سرمایه گذاری در خارج تخصیص داده است.
این مسئول چینی یادآوری کرد: ایران به دلیل جمعیت زیاد، قابلیت های فراوان و منابع غنی، برای این صندوق از اهمیت فراوانی برخوردار است و چین به تامین مالی پروژه های ایران تمایل دارد.
در پایان این دیدار قوانین، مقررات، مشوق ها و سازوکارهای حمایت از سرمایه گذاری خارجی ایران تشریح شد.
به گزارش ایرنا، بهمن ماه پارسال جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین در حضور رئیسان جمهوری دو کشور با هدف تعمیق و تحکیم مناسبات و همکاری های مشترک، 17 سند و یادداشت تفاهم همکاری امضا کردند.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.