تورم تک رقمی با باور همگانی محقق شد

تورم تک رقمی با باور همگانی محقق شد

چهارشنبه, ژوئن 22, 2016 - 17:07 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

از آنجایی که روند اصلاحات پولی و مالی در کشور آغاز شده و با توجه به شرایط بین المللی تحقق تورم تک رقمی دور از دسترس نبود.

  به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از اخبار پولی مالی ، حبیب الله محمودان – کارشناس اقتصادی با اشاره به تحقق تورم تک رقمی گفت: از آنجایی که روند اصلاحات پولی و مالی در کشور آغاز شده و با توجه به شرایط بین المللی تحقق تورم تک رقمی دور از دسترس نبود.

محمودان ادامه داد: در داخل کشور نیز اراده لازم جهت ایجاد تحولات اقتصادی دیده می شود؛ از آنجایی که تحقق تورم تک رقمی یک کار جمعی است و نمی توان در این رابطه به صورت جزیره ای اقدام کرد، در حال حاضر شاهد هستیم که تمام مراکز تصمیم گیری اقتصادی به این باور رسیده اند که زمان مناسب جهت انجام این کار فرا رسیده است.

وی با بیان اینکه اصلی ترین موضوعی که باعث می شود نرخ تورم، بهره بانکی و یا سایر موراد با آدرس اشتباه ما را گمراه کنند؛ نرخ بازگشت سرمایه است؛ اظهار داشت: براساس اطلاعات منتشر شده، نرخ بازگشت سرمایه نیز به روند عادی و نرمال خود بازمی گردد که در این صورت چه در امور پولی، سفته بازی و چه در خرید ارز و مسکوکات ارزش بازگشت سرمایه در تولید خود را نشان خواهد داد.

محمودان در واکنش به این موضوع که برخی فعالان اقتصادی کاهش تورم را به معنای تعطیلی کارخانجات و واحدهای تولیدی انگاشته و آن را قابل توجیه نمی دانند؛ گفت: تمام صنایع در ایران دارای مزیت نیستند و متاسفانه مزیت های کلان در کشور نادیده گرفته شده است.

وی افزود: باید نگرش خود را معطوف به زمینه هایی که دارای ارزش و توجیه اقتصادی برای کشور است، کنیم؛ به عنوان مثال در بخش قطعه سازی دارای مزیت هستیم اما این که اتومبیل با برندهای ایرانی تولید کنیم، به طور قطع توجیه اقتصادی نخواهد داشت. همچنین در صنت کاغذ نیز اجباری نیست که ما به سمت خودکفایی حرکت کنیم و بهتر این است که از کشوری چون سوئد کاغذ وارد شود و در مقابل میوه، صنایع دستی، فرش و یا صنایع غذایی به این کشور صادر شود. 




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.