کاهش تورم دست رانت خواران را از اقتصادکوتاه می کند

کاهش تورم دست رانت خواران را از اقتصادکوتاه می کند

جمعه, ژوئن 24, 2016 - 12:24 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

کاهش تورم دست افراد ی که جزء گروه های واقعی تولیدکننده نیستند و عمدتا از رانت حاصل از تورم و مسائل حاشیه ای واقعیت های موجود در اقتصاد سود می برند، کوتاه می کند.

  به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از اخبار پولی مالی ،  مرتضی عزتی- عضو هیأت علمی دانشگاه تربیت مدرس دررابطه با اثرات ناشی از کاهش تورم به خبرنگار ما گفت: از آنجایی که در اوایل فصل تابستان خرید چندانی صورت نمی گیرد و سطح تقاضا پایین است، روند کاهشی تورم همچنان ادامه خواهد داشت.

عزتی ادامه داد: یکی از اثرات مثبت کاهش تورم این است که به هرحال نرخ بالای تورم برای کل اقتصاد ایران به دلیل ایجاد نااطمینانی و کاهش قدرت خرید مردم مضر است و بنابراین کاهش تورم برای مصرف کننده و تولیدکننده می تواند علامث مثبتی باشد.

وی معتقد است: کاهش تورم می تواند انتظارات سودآوری و یا حداقل انتظارات غیرواقعی را در اقتصاد کشور متحول کند که این امر باعث نارضایتی افرادی که توقع سود بردن از بخش تورمی فعالیت های خود را دارند، خواهد شد. این افراد جزء گروه های واقعی تولیدکننده و فعالان اقتصادی نیستند و عمدتا از رانت حاصل از تورم و مسائل حاشیه ای واقعیت های موجود در اقتصاد سود می برند.

عزتی با بیان اینکه کاهش تورم و ایجاد ثبات اقتصادی می تواند به اشخاصی که به دنبال تولید واقعی و فعالیت مفید برای خود و جامعه هستند، کمک کننده باشد؛ اظهار داشت: در این راستا دولت باید از فعالان اقتصادی که در این زمینه فعالیت می کنند، حمایت جدی و لازم را داشته باشد تا بدین ترتیب بخشی از بازارکه افراد غیرمولد در آن به سفته بازی مشغول هستند جبران شود و نرخ رشد به سمت مثبت هدایت شود.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.