ایجاد بستر آنلاین برای شبکه سازی علم و فناوری در جهان اسلام

در اختتامیه چهارمین نشست استپ در عمان مطرح شد

ایجاد بستر آنلاین برای شبکه سازی علم و فناوری در جهان اسلام

چهارشنبه, دسامبر 5, 2018 - 10:31 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

چهارمین دوره نشست تبادل تجربیات علم و فناوری(STEP) در کشورهای اسلامی با ضیافت و اجرای موسیقی در برج نمادین دانشگاه سلطان قابوس به پایان رسید.

 

به گزارش دیوان اقتصاد‌، پس از سه روز جلسه و گفتگو میان 80 دانشمند در حوزه سلامت، انرژی و آب، چهارمین دوره نشست علم و فناوری(STEP) در کشورهای اسلامی به کار خود پایان داد.

رسول دیناروند، دبیر اجرایی چهارمین دوره نشست تبادل تجربیات علم و فناوری(STEP) در کشورهای اسلامی در اختتامیه این نشست گفت: طبق مباحث گسترده پیرامون وضعیت تحقیقات و توسعه در مراکز علمی و تحقیقاتی، نظرات و پیشنهادات ذیل در راستای همکاریهای علمی و فناوری میان کشورهای اسلامی و فراتر از آن عنوان شدند.

1.            ایجاد بستر آنلاین به عنوان جایگاهی مناسب به منظور شبکه سازی در همکاریهای علم و فناوری، به اشتراک¬گذاری و انتشار اطلاعات؛

2.            شکل گیری وقف با هدف سرمایهگذاری برای فعالیتهایی فراتر از قابلیتهای امروزی، مانند حمایت از پژوهشگران نخبه، محققان پرکار و اقدامات جدید پیشبینی شده است که این مورد در اولویت قرار بگیرد؛

3.            به اشتراک گذاری تحقیقات و زیرساختهای مربوط به تحقیقات و توسعه؛

4.            پشتیبانی از برنامههای مربوط به بورس تحصیلی با حمایت مالی موسسات و بنیاد علم و فناوری مصطفی(ص)؛

5.            افزایش آگاهی و دانش عمومی در کشورهای اسلامی؛

6.            تشکیل هیئت مشاوره بینالمللی برای بنیاد علم و فناوری مصطفی(ص)؛

7.            ارتقای سطح توازن جنسیتی و ارائه تحقیقات دانشمندان جوان در جلسات و پروژه¬های تحقیقاتی؛

8.            حمایت از برنامه های سرپرستی توسط دانشمندان برجسته برای دانشجویان جوان؛

9.            تسهیل در بکارگیری علم و فناوری در خدمت به جامعه.

در جلسه اختتامیه چهارمین نشست استپ، همچنین به پژوهشگران جوان برای دستاوردهای برجسته¬شان جوایزی اهدا شد.

برندگان جوایز چهارمین نشست استپ، جوخا عبدالله الکلبانی، برای ارائه پروژه در زمینه فناوری ارتباطات و اطلاعات، آمال بتی¬العبری، در حوزه فناوری ارتباطات و اطلاعات و خدیجه سعید الرشیدی، در حوزه فیزیک بودند.

شرکت¬کنندگان چهارمین نشست استپ از بنیاد علم و فناوری مصطفی(ص) و دانشگاه سلطان قابوس برای برگزاری این رویداد و ایجاد فرصتی برای گردهمایی دانشمندان جهان اسلام در راستای آینده علمی بهتر در کشورهای اسلامی قدردانی کردند.

لازم بنیاد علم و فناوری مصطفی(ص) در سال 2015 نشست تبادل تجربیات علم و فناوری(STEP) در کشورهای اسلامی را به عنوان یکی از برنامه های خود به منظور افزایش همکاری  میان دانشمندان پایه گذاری کرد. این رویداد به طور سالانه برگزار می¬شود.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.