وام مسکن افزایش نمی یابد

وزیر راه و شهرسازی:

وام مسکن افزایش نمی یابد

وزیر راه و شهرسازی، گفت:وام مسکن ضرورتا افزایش نمی یابد، اما باید برای پروژه های نیمه تمام متناسب سازی وام صورت گیرد.

به گزارش دیوان اقتصاد،محمد اسلامی در گفت وگو با خانه ملت، در خصوص افزایش قیمت مسکن در ماه های اخیر، گفت: نکته مهم برای وزارت راه و شهرسازی فعال سازی جریان تولید مسکن است که تکمیل 500 هزار واحد مسکونی مهر و 400 هزار واحد جدیدی که ابلاغ و با حضور رییس جمهور رونمایی شد نقطه آغازی بوده که تحرک در تولید مسکن را پایه گذاری کرده است.

وزیر راه و شهرسازی، افزود: دولت اقدامات لازم را انجام می دهد تا بتوان اقشار متوسط و کم درآمد توسط فعالان اقتصادی و مسکن سازها خانه دار کرد.

وی با بیان اینکه زمین عرضه و تسهیلات مناسب وام مسکن در اختیار مسکن سازها قرار می گیرد تا جریان تولید مسکن شکل بگیرد، تصریح کرد: وام مسکن ضرورتا افزایش نمی یابد، اما باید برای پروژه های نیمه تمام متناسب سازی وام صورت گیرد.

پیش از این رحیمی انارکی مدیر عامل بانک مسکن گفته بود که افزایش تسهیلات مسکن بعید به نظر می رسد و در شرایط کنونی در صورت افزایش سقف تسهیلات مسکن صندوق یکم، بانک با کسری منابع مواجه می شود.

وزیر راه و شهرسازی گفت: 100 دستگاه ماشین آلات و خودرو به مناسبت روز راهدار به ناوگان راهداری کشور افزوده شد.

محمد اسلامی در جمع راهداران قزوین حاضر در طرح زمستانه راهداری افزود: برای خریداری این تجهیزات و ماشین آلات که 25 دستگاه آن به استان قزوین اختصاص پیدا کرده، یک هزار و 200 میلیارد ریال هزینه صرف شده است.

وی با تبریک روز راهدار گفت: راهداران در شرایط سخت جوی، بی ادعا و ایثارگونه تلاش می کنند و جان خود را به خطر می اندازند تا جان همنوعان خود به خطر نیافتد.

اسلامی با قدردانی از تلاش های راهداران، اظهار داشت: فعالیت این عزیزان در جهت حفظ ایمنی و نجات جان انسان ها نوعی عبادت محسوب می شود.

وزیر راه و شهرسازی گفت: فعالیت راهداران و همچنین فعالان حوزه حمل و نقل جاده ای از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که با زندگی و نیازهای اساسی مردم گره خورده است.

اسلامی با بیان اینکه کیفیت بخشی به کارها و طرح ها که افزایش رضایت مردم را بدنبال دارد باید همواره مورد توجه دستگاه ها باشد، اظهار داشت: در همین راستا اجرای طرح های ارتقای ایمنی مسیرهای ارتباطی کشور در دستور کار است و اجرای نیوجرسی و حفاظ های بتنی در سطح آزادراه ها نیز با همین هدف دنبال می شود.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه به قراردادهای این وزارتخانه با شرکت های داخلی در حوزه تهیه تجهیزات و اجرای طرح ها اشاره کرد و گفت: این قراردادها حمایت از تولید داخلی و کمک به اشتغالزایی جوانان است.

اسلامی اظهار داشت: همان گونه که در حوزه تامین مسکن قرارداد 400 هزار واحد را منعقد کردیم در حوزه راه و خط آهن نیز به زودی شاهد عقد قراردادهای قابل توجهی خواهیم بود.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.