برنامه رونق تولید آماده است/اختصاص ۵۶ میلیارد تومان تنخواه به استان‌های سیل زده

رئیس سازمان برنامه و بودجه :

برنامه رونق تولید آماده است/اختصاص ۵۶ میلیارد تومان تنخواه به استان‌های سیل زده

سه‌شنبه, آوریل 9, 2019 - 10:57 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت که برنامه رونق تولید متناسب با شرایط سال جاری و مطالبات مقام معظم رهبری آماده شده است.

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از ایسنا، با توجه به نامگذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری تحت عنوان «سال رونق تولید» سازمان برنامه و بودجه در مراسمی از برنامه تولید و اشتغال و همچنین طرح اصلاح ساختار بودجه ۱۳۹۸ رونمایی کرد.

در این نشست نوبخت -معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور - با اشاره به اینکه برنامه رونق تولید متناسب با شرایط سال ۱۳۹۸ و مطالبات مقام معظم رهبری آماده شده است گفت که امیدواریم دستگاه‌های اجرایی به گونه‌ای عمل کنند تا اهداف پیش بینی شده محقق شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: این سازمان به عنوان مخاطب اصلی ابلاغیه حمایت از تولید تلقی می‌شود و متناسب با اقدامات سال ۹۷ قبل از آن برنامه‌ریزی شد و اکنون برنامه رونق تولید ملی را رونمایی می‌کنیم.

محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه اظهار داشت: شعار رونق تولید از سوی مقام معظم رهبری در سال جدید مطرح شد تا همه دستگاه ها خود را با آن تنظیم کنند، سازمان برنامه و بودجه به عنوان مخاطب اصلی ابلاغیه و تبیین این راهبرد این سازمان تلقی می‌شود و متناسب با اقدامات سال ۹۷ قبل از آن برنامه انجام شد و اکنون برنامه رونق تولید ملی را رونمایی می‌کنیم تا دستگاه‌های اجرایی موظف باشند، با اجرای آن به اهداف دست پیدا کنند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه به موضوع اصلاح ساختار تولید اشاره کرد و گفت: یکی از این موارد، سند مربوط به آن بود که چرا برنامه را برای بیشتر از یکسال ببینیم و با یک نوع توزیع منابع بین سال‌ها عمل کنیم که حادثه پیش بینی نشده‌ای پیش رویمان باشد، بنابر این بودجه کشور در سال گذشته را متناسب با مطالبات رهبری بازبینی کردیم.

وی گفت: سازمان برنامه و بودجه بلافاصله 56 میلیارد تومان تنخواه به استان‌های سیل زده اختصاص داد. 100 میلیارد تومان تنخواه هم به ستاد مدیریت بحران کشور دادیم. 442 میلیارد تومان که نیمی از آن تخصیص داده شد، هم برای جبران خسارت سیل در بخش کشاورزی دادیم.

وی همچنین با اشاره به اقدام اخیر آمریکا پی قرار دادن نام سپاه پاسداران در فهرست گروه‌های تروریستی گفت که این اقدام آمریکا مانند سایر اقدامات آنها هیچ پژواکی در جهان ندارد و منزوی خواهد شد.

نوبخت با بیان اینکه این گونه رفتار قابل پیش بینی بوده است ادامه داد: پیش از این از سوی شورای امنیت ملی و با پیشنهاد وزارت امور خارجه قانون مبارزه با نقض حقوق بشر به تصویب رسید و اکنون بر اساس آن عمل خواهیم کرد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه افزود: سپاه همواره در صف اول خدمت به کشور بوده و در قلب ملت قرار دارد.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.