افزایش تقاضای سفرهای خارجی، دلیل اصلی بالا رفتن نرخ دلار و یورو است

افزایش تقاضای سفرهای خارجی، دلیل اصلی بالا رفتن نرخ دلار و یورو است

یک‌شنبه, اوت 28, 2016 - 17:06 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

رییس شورای کانون صرافان ایران، افزایش تقاضای مسافرت های خارجی را دلیل اصلی بالا رفتن نرخ دلار و یورو در بازار آزاد در روزهای گذشته عنوان کرد.

به گزارش دیوان اقتصاد، «سعید مجتهدی» در گفت وگو با ایرنا با اشاره به تداوم نرخ دلار در سطح بالاتر از سی و پنج هزار ریال در روزهای گذشته و عبور یورو از مرز 40 هزار ریال در بازار آزاد افزود: شهریور ماه همواره جزو ماه های پرتراکم مسافرت های خارجی برای ایرانیان است و در این موضوع، نقش تقاضای مسافران برای ارز پر رنگ است؛ به طوری که از ابتدای تابستان شاهد صعود ارزش دلار به بالای 35 هزار ریال به دلیل افزایش تقاضا بودیم.
وی یادآور شد: همواره در ماه هایی همچون رمضان، محرم و صفر، به دلیل کاهش تقاضای سفر ایرانیان، نرخ ارزهای اصلی از جمله دلار و یورو فروکش کرده و با کاهش مواجه می شود.
به گفته مجتهدی، به تبع افزایش قیمت دلار، انتظار می رود قیمت یورو نیز افزایش یابد؛ به طوری که نرخ برابری یورو در برابر دلار که در هفته گذشته 1.1 بود، با افزایشی سه درصدی در این هفته به 1.13 رسیده است.
وی خاطرنشان کرد: روز گذشته دلار افزایش قیمتی تا 35 هزار و 580 ریال را به ثبت رسانید و امروز 80 ریال کاهش داشته که البته این نوسان ها طبیعی و تحت کنترل است.
به گزارش ایرنا، بر اساس معاملات ثبت شده در سامانه سنا که توسط صرافی های مجاز کل کشور انجام می گیرد، صرافان ارز و سکه در معاملات بازار آزاد، هر دلار آمریکا را تا ظهر امروز با 64 ریال افزایش قیمت نسبت به روز گذشته، 35 هزار و 530 ریال داد و ستد کردند و هر یورو با 259 ریال کاهش نسبت به روز گذشته به 39 هزار و 918 ریال رسید.
شبکه اطلاع رسانی اتحادیه طلا، جواهر و سکه تهران امروز قیمت هر دلار آمریکا را 35هزار و 540 ریال و قیمت هر یورو را 40 هزار و 130ریال اعلام کرده است.
رییس شورای کانون صرافان ایران در ادامه این گفت وگو همچنین با بیان اینکه در روزها و هفته های گذشته اتفاق سیاسی خاصی را در سطح جهان شاهد نبودیم که بر نرخ ارزهای اصلی تاثیرگذار باشد، ضمن اشاره به نتایج همه پرسی خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا و کودتای نافرجام ترکیه، این موضوع را صرفا در سقوط چشمگیر نرخ پوند و لیر ترکیه موثر دانست.
وی یادآور شد: نرخ پوند این روزها کماکان در حد و اندازه روزهای پس از اجرایی شدن برگزیت تثبیت شده، اما لیر ترکیه که در ایام کودتا سقوط کرده بود، با تقویت سیستم حکومتی این کشور دوباره به روزهای پیش از کودتا بازگشته است.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.