رفع کمبود منابع مالی اجرای پروژه های صنعت نفت با تاسیس بانک نفت و انرژی

رفع کمبود منابع مالی اجرای پروژه های صنعت نفت با تاسیس بانک نفت و انرژی

سه‌شنبه, سپتامبر 13, 2016 - 11:36 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

عضوکمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با مثبت ارزیابی کردن تاسیس "بانک نفت و انرژی" در راستای تسهیل تامین منابع مالی پروژه ها درصنعت نفت و گاز گفت:بانک های کشور درخصوص تامین مالی پروژها درحوزه انرژی عملکرد مناسبی نداشته اند.

 

رحیم زارع درگفت وگو با خانه ملت درباره تاسیس بانک درحوزه انرژی گفت:باید پذیرفت با وجود منابع قابل توجهی از مواد معدنی درکشور از این ظرفیت ها به خوبی استفاده نمی شود.

نماینده مردم آباده، بوانات و خرم بید در مجلس شورای اسلامی،ادامه داد: یکی از چالش ها درسال های اخیر برای توسعه صنعت نفت و گاز کمبود منابع مالی برای اجرای پروژه ها است که باید این مشکل در سال اقدام و عمل حل شود.

**حمایت از بخش خصوصی زمینه ساز توسعه صنعت نفت**

این نماینده مردم درمجلس دهم،افزود: استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای اجرای پروژه ها باید مورد حمایت قرار بگیرد و انجام این مهم باید در عمل باشد.

زارع با تاکید برلزوم تعامل با پیمانکاران،گفت:تاسیس "بانک نفت و انرژی" با هماهنگی با بخش خصوصی و پیمانکاران، در صورت رعایت قوانین کشور، می تواند بخشی از مشکلات ناشی از کمبود نقدینگی را در کشور حل کند.

وی ادامه داد: باید پذیرفت بانک های کشور در خصوص تامین مالی پروژها درحوزه انرژی عملکرد مناسبی نداشته اند.

عضوکمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تاکید برلزوم جلوگیری از خام فروشی،افزود:اگرمشکل منابع مالی در صنعت نفت و گاز رفع شود؛علاوه برجلوگیری از خام فروشی زمینه اشتغالزایی فراهم می شود.دولت باید از شرکتهای داخلی حمایت کند تا زمینه تحول در اقتصاد فراهم شود.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.