اعتماد می ماند…

اعتماد می ماند…

پنج‌شنبه, سپتامبر 10, 2020 - 20:50 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

محمدرضا حسین زاده مدیرعامل بانک ملی ایران در یادداشتی به مناسبت نود و دومین سالروز تأسیس این بانک با اشاره به تحولات سیاسی ، اجتماعی و اقتصادی ایران از زمان تأسیس بانک ملی ایران تاکنون و تأثیر منفی آنها بر بنیاد اغلب سازمان ها و موسسات، موفقیت بانک ملی را در گذر از این تحولات و اتفاقات و استمرار فعالیت ها بدون کمترین تأثیر پذیری از آنها ،اعتماد و پشتوانه مردمی دانست.

به گزارش دیوان اقتصاد،متن کامل این یادداشت بدین شرح است:

از روز بیستم شهریورماه ۱۳۰۷ که نخستین بانک تماماً ایرانی با عنوان «بانک ملی ایران» تأسیس شد تا کنون، این بانک از دو سرمایه بی بدیل برخوردار بوده که موجب قوام و اعتلای این بانک در مقاطع مختلف شده است: اول سرمایه انسانی دلسوز، متعصب و کارآمد و دوم «اعتماد».

البته این دو لازم و ملزوم یکدیگرند و وابستگی خاصی به هم دارند، چرا که بدون سرمایه انسانی توانمند و دلسوز اساساً اعتمادی حاصل نمی شود و بدون اعتماد، چه بسا که اساساً این بانک در فراز و نشیب های تاریخی این چنین استوار و پابرجا باقی نمی ماند. اگر از زمان تأسیس بانک ملی ایران به تحولات سیاسی، اجتماعی و اقتصادی کشور نظری داشته باشیم، رویدادهای مهمی را مشاهده خواهیم کرد که خواسته یا ناخواسته بر بنیاد بسیاری از سازمان ها و نهادها مؤثر بوده است؛ اشغال نظامی ایران توسط قوای روس و انگلیس در موسم جنگ جهانی دوم، کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲، انقلاب سفید و وقایع اعتراضی پس از آن، انقلاب اسلامی، جنگ تحمیلی و اعمال تحریم های ظالمانه اقتصادی از جمله وقایعی هستند که ساختار سیاسی، اجتماعی و اقتصادی کشور را در دوران معاصر تحت تأثیر قرار داده و در پی آنها بسیاری از وزارتخانه ها، سازمان ها، نهادها، بانک ها و… حذف و یا با یکدیگر ادغام شده اند. در طی این سال ها برخی از بانک ها و مؤسسات اعتباری نیز به علت ورشکستگی، انباشت بدهی، سلب اعتماد مردم از آنها و یا به دلایلی دیگر از رده خارج شده و دیگر نامی از آنها باقی نمانده است و چه بسیارند اشخاصی که به واسطه سپرده گذاری در آنها متحمل زیان هنگفت و جبران ناپذیری شده اند. اما همان طور که همه می دانیم از بدو تأسیس بانک ملی ایران تا کنون این بانک با پشتوانه اعتماد عمومی مردم پابرجا و مستدام است. البته در طول حیات بانک ملی ایران در این بانک نیز اتفاقاتی رقم خورده که حواشی متعددی به همراه داشته است، اما به گواهی آمارهای رسمی پس از وقوع این گونه حوادث نه تنها از منابع و تعداد مشتریان این بانک کاسته نشد، بلکه به عکس به آنها افزوده شد!
در دوران کنونی نیز شاهد هستیم که با انتشار یک شایعه در فضای مجازی بسیاری از بازارها دچار لطمات جدی و تأثیرگذاری می شوند و در پی آن اشخاص فراوانی متضرر می گردند. در این زمینه می توان اذعان داشت که در طول حیات بانک ملی ایران، این بانک کمتر از سایر بازارها و دیگر سازمان ها درگیر تبعات حاشیه سازی و شایعه پراکنی نبوده است، اما چیزی که مسلم است؛ سرمایه «اعتماد» در این بانک جاودانه است و این سرمایه چنان قدرتمند و با ارزش است که هیچ هجمه ای نتوانسته به کیان این بانک آسیبی وارد سازد.
بانک ملی ایران با پشتوانه اعتماد عمومی مردم شریف ایران ۹۲ ساله شد. ۹۲ سال از روزی که مردم ایران زمین با جمع کردن اندک پس اندازهای خود بالاخره به رؤیای دیرین خود، داشتن یک بانک تماماً ایرانی و ملّی، نائل شدند، گذشت. آری، اعتماد شما ۹۲ ساله شد و به راستی که «اعتماد می ماند»…

نود و دومین سالروز تأسیس بانک ملی ایران مبارک باد، محمدرضا حسین زاده.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.