تلاش برای خرید و فروش اختراعات به جای معامله ایده‌ها

تلاش برای خرید و فروش اختراعات به جای معامله ایده‌ها

چهارشنبه, دسامبر 16, 2020 - 14:19 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

معاون توسعه نوآوری پارک فناوری پردیس با اشاره به دشواری‌های خرید و فروش ایده‌ها گفت: به منظور رفع این چالش برنامه‌هایی برای خرید و فروش اختراعات اجرایی کردیم.

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از ایسنا،اکبر قنبرپور امروز در مراسم رونمایی از ۳ برنامه راهبردی پارک فناوری پردیس در حوزه پژوهش و ترویج که در محل این پارک به صورت آنلاین برگزار شد، با بیان اینکه یکی از سوالات عمده در حوزه فناوری این است که آیا می‌توان ایده را خرید و فروش کرد، افزود: این موضوع یکی از چالش‌های دنیا است؛ چرا که در خصوص فناوری از آنجایی که مالکیت فکری آن مشخص است، به راحتی می‌توان آن را خرید و فروش کرد و این امر در زمینه ایده وجود ندارد.

وی ادامه داد: از این رو ما به این نتیجه رسیدیم که در زمینه خرید و فروش اختراع برنامه ریزی کنیم؛ از این رو با انتشار فراخوانی ۱۰۰ اختراع را در تابلوی فرابورس قرار دادیم، ولی با اقدام مشاهده شد که خرید این اختراعات رونق چندانی نداشت.

قنبرپور خرید و فروش اختراع را منوط به ایجاد ارتباط میان صاحبان اختراع با متقاضیان دریافت اختراع دانست، یادآور شد: از این رو با برگزاری رویدادهایی چون فستیوال نوآوری لوازم خانگی ۲۵۰ طرح ارائه شد که از این تعداد ۸ اختراع واجد شرایط عرضه انتخاب شد و مابقی آنها در قالب کتابچه‌ای در اختیار صنایع قرار گرفت.

معاون توسعه نوآوری پارک فناوری پردیس خاطر نشان کرد: از میان ۸ اختراع منتخب ۳ اختراع معامله شد.

وی همچنین اضافه کرد: علاوه بر آن برای شکل گیری خرید و فروش اختراعات درصدد برآمدیم تا به خریداران تسهیلاتی اعطا شود که با موافقت معاونت علمی این تسهیلات با شرایط مطلوب در اختیار خریداران قرار گرفت، ولی در حال حاضر اعطای این تسهیلات کمرنگ شده است.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.