به صفر رسیدن حضور در شعبه با بانکداری ویدیویی

مديرعامل بانک ملت در پاسخ به "دیوان اقتصاد" خبر داد:

به صفر رسیدن حضور در شعبه با بانکداری ویدیویی

مدیرعامل بانک ملت گفت: افق بانک ملت در بانکداري ويدئويي به اين سمت خواهد بود که حضور مشتري را در شعبه به حداقل و در نهايت به صفر برسانيم.

به گزارش خبرنگار دیوان اقتصاد، فرشيد فرخ نژاد مديرعامل بانک ملت در حاشيه نمايشگاه الکامپ در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوال "دیوان اقتصاد در پاسخ به سوالی در رابطه با بانکداري ويدئويي افزود: بانکداري ويدئويي يک خدمت جديد است که در اتمسفر و فضاي کار بانکي توسط بانک ملت ارايه شده است. ما در بانکداري ويدئويي دنبال اين هستيم که ضمن استفاده از فناوري هاي ارتباطاتي پيشرفته، ارتباط رودررو را بين مشتري و بانک حفظ کنيم؛ يعني در عين حال که از تکنولوژي استفاده مي کنيم، آن مزيت ارتباط رو در رو را هم از دست ندهيم.

فرخ نژاد تصريح کرد: افق بانک ملت در بانکداري ويدئويي به اين سمت خواهد بود که حضور مشتري را در شعبه به حداقل و در نهايت به صفر برسانيم. بديهي است که در آينده متناسب با بازخوردي که از تعاملات طيفي از مشتريان که انتخاب شده اند، مي گيريم و با رفع برخي ايرادات و توسعه زيرساخت ها، بانکداري ويدئويي در دسترس عموم هم قرار خواهد گرفت.

 وی دردر خصوص روند افزايش سرمايه اين بانک در سال جاري گفت: امسال برنامه افزايش سرمايه بانک از محل سود انباشته در دست اقدام است و در مجمع بانک هم اعلام کرديم که اين موضوع از محل تجديد ارزيابي ها هم پيگيري خواهد شد.

فرخ نژاد در رابطه با ميزان اين افزايش سرمايه اظهار داشت: اجازه بدهيد تا بررسي هاي داخلي انجام شود و گزارش حسابرسي اخذ شود و سپس عدد آن اعلام شود ولي مطمئنا عدد بسيار معناداري خواهد بود و نسبت به وضعيت فعلي رشد بسيار خوبي خواهد داشت.

حمايت بانک ملت از دانش بنيان ها

فرخ نژاد در پاسخ به سوالي در خصوص برنامه بانک ملت براي حمايت از شرکت هاي دانش بنيان نيز گفت: بانک ملت هميشه در حوزه نوآوري پيشتاز بوده است و سرمايه گذاري هاي خوبي را انجام داده که نتيجه آن توسعه استفاده از خدمات روز در بين مشتريان است. در هلدينگ فناوري اطلاعات بانک ملت هم مجموعه صندوق جسورانه با سرمايه اوليه 5 هزار ميليارد ريال شکل گرفته و وارد فاز عملياتي شده و شرکت هاي استارتاپي خوبي شناسايي شده اند و قراردادهاي همکاري با آنها منعقد شده که در حوزه هاي مختلفي فعاليت مي کنند و در ماه هاي آينده، محصولات نوآورانه جديدي توسط بانک ملت به جامعه ارايه خواهد شد.

وي در ادامه اضافه کرد: يک بخش ديگر هم اين است که بانک ملت به عنوان بانک و پرداخت کننده تسهيلات با صندوق نوآوري و شکوفايي، قرارداد همکاري دارد و مشترياني که در آن حوزه شرايط لازم را دارند، توسط صندوق به بانک معرفي مي شوند و تسهيلات به آنها ارايه مي شود. لذا در هر دو حوزه هم به عنوان بانک نوآور، سرمايه گذاري و ارايه محصولات دارد و هم پشتيبان مجموعه هايي است که نياز به خدمات و تسهيلات بانکي دارند.

وي در ادامه در خصوص ريال ديجيتال هم عنوان کرد: ريال ديجيتال اولين پول ديجيتال کشور است که مجوز آن توسط بانک مرکزي صادر شد و طبيعتا موجب حذف پول کاغذي، کاهش هزينه ها و سهولت مبادلات خرد مي شود و مشتريان مي توانند حتي با حذف کارت بانکي و با استفاده از گوشي موبايل و با استفاده از کيف پول مختص ريال ديجيتال، اين کار را انجام دهند. بانک ملت هم در ذيل تصميماتي که بانک مرکزي گرفت اعلام آمادگي کرد و زيرساخت هاي لازم را در اين رابطه فراهم کرد.

فرخ نژاد در ادامه افزود: در بانک ملت دو موضوع داريم که يکي زيرساخت قوي براي فناوري اطلاعات و ديگري ظرفيت و دانش بسيار خوب همکاران ما است که کمک کرده همواره بتوانيم به عنوان يک بانک پيشرو و نوآور اين خدمات را ارايه دهيم.

وي با بيان اينکه در مورد ريال ديجيتال، جزيره کيش به عنوان پايلوت انتخاب شد، گفت: ما هم در همين راستا آغاز به کار کرديم و بيش از هزار پوز را تحت پوشش قرار داديم و آموزش هاي لازم و تبليغات ارايه شده است. طبيعي است که توسعه آن با هماهنگي بانک مرکزي، در دستور کار بانک ملت و شبکه بانکي خواهد بود و ساير بانک ها هم به اين مقوله اضافه خواهند شد.

مديرعامل بانک ملت در رابطه با فاز دوم اين طرح هم بيان کرد: ما منتظر هستيم که با هماهنگي بانک مرکزي ريال ديجيتال بيشتري تخصيص داده شود و مشتريان بتوانند از آن استفاده کنند؛ زيرا در اين مرحله استفاده براي پرداخت هاي خرد است و بديهي است که در ادامه بايد حوزه هاي مختلفي را شناسايي کنيم که بتوانند از آن استفاده کنند. يعني هم در سايد پذيرندگان و هم در سايد مشتريان، بايد اقداماتي صورت بگيرد.

فرخ نژاد با تاکيد بر اينکه هر خدمت جديدي نياز به فرهنگ سازي و آموزش دارد، خاطرنشان کرد: بعد از پايلوت جزيره کيش، استان هاي مختلف براي مجوزهايي که صادر مي شود، ورود خواهند کرد و  بانک ملت هم به عنوان يک بانک پيشرو  همراهي خواهد کرد.

وي در ادامه افزود: پشتوانه آن هم پرداختي است که توسط بانک مرکزي انجام مي شود و تغييري در نظام بانکي کشور انجام نمي شود و پول کاغذي به پول ديجيتال تبديل مي شود.

 




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.