اختصاص ۲۰درصد از درآمد حاصل از مالیات بر خانه‌های لوکس برای ساخت مسکن مددجویان

اختصاص ۲۰درصد از درآمد حاصل از مالیات بر خانه‌های لوکس برای ساخت مسکن مددجویان

چهارشنبه, ژانویه 13, 2021 - 12:44 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۰ مجلس گفت: براساس مصوبه این کمیسیون دولت موظف شد، ۲۰ درصد درآمدهای حاصل از مالیات بر واحدهای مسکونی لوکس و گران‌قیمت را برای تأمین مسکن مددجویان تحت پوشش نهادهای حمایتی مانند کمیته امداد و بهزیستی صرف کند.
 

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از خانه ملت، رحیم زارع سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 1400 مجلس در نشست خبری امروز (چهارشنبه، 24 دی ماه) در تشریح مصوبات نشست عصر روز گذشته کمیسیون تلفیق گفت: براساس مصوبه این کمیسیون وزارتخانه‌های نفت و نیرو موظف شدند تا در سال آینده هزینه‌ آب، برق و گاز مشترکین کم مصرف نسبت به الگوی مصرف خانوارهای محروم را برابر صفر محاسبه کند.

وی تأکید کرد: کمیسیون تلفیق لایحه بودجه، دولت را موظف کرد تا 20 درصد درآمدهای حاصل از مالیات بر واحدهای مسکونی لوکس و گران‌قیمت را برای تأمین مسکن مددجویان تحت پوشش نهادهای حمایتی صرف کند.

نماینده مردم آباده، بوانات، خرم بید و سرچهان در مجلس ادامه داد: همچنین دولت مکلف شد تا 20 درصد از اعتبارات متوازن‌سازی مناطق کم برخوردار را برای اجرای طرح‌های بسیج سازندگی و قرارگاه جهاد سازندگی سپاه در همان مناطق به آنها اختصاص دهد تا سازمان‌های مذکور و با هماهنگی شورای برنامه‌ریزی استان در مناطق کم‌برخوردار استان هزینه کند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 1400 بیان کرد: هزار میلیارد تومان منابع از محل 3 هزار میلیارد تومان فروش منابع داخلی و تهاتر اراضی مربوط به وزارت راه و شهرسازی از طریق شرکت مادرتخصصی عمران، شهرهای جدید و سازمان ملی زمین و مسکن و شرکت بازآفرینی شهری در سال آینده برای احیای سکونتگاه‌های غیررسمی، بافت‌های فرسوده و تاریخی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

زارع بیان کرد: همچنین شرکت‌های آب منطقه‌ای بر اساس مصوبه این کمیسیون مجاز شدند تا از محل منابع داخلی بخشی از اعتبارات طرح‌های تعادل‌بخشی در قالب وجوه اداره شده نسبت به تأمین هزینه خرید و نصب شمارش‌گر یا کنتورهای حجمی و هوشمند چاه‌های آب کشاورزی اقدام کنند و این تسهیلات را به صورت اقساطی از صاحبان این چاه‌ها دریافت کند.

نماینده مردم آباده، بوانات، خرم بید و سرچهان در مجلس گفت: به موجب مصوبه دیگر کمیسیون تلفیق بودجه، وزارت راه و شهرسازی مکلف شد تا زمین‌های متعلق به شرکت مادرتخصصی عمران شهرهای جدید و سازمان ملی زمین و مسکن و شرکت بازآفرینی شهری را تا سقف 5 هزار میلیارد تومان طی قراردادهایی با بانک‌های عامل و صندوق‌های تأمین مالی در رهن آنها قرار داده و متناسب با آن تسهیلات لازم برای اجرای طرح‌های جامع، تفصیلی، بافت‌های فرسوده و آماده‌سازی مصوب را اخذ کند و منابع حاصل را صرف تکمیل طرح‌ها کند.

زارع افزود: همچنین از محل فروش عرصه و اعیان طرح‌های تکمیل شده با رعایت قوانین و مقررات و گردش خزانه با بانک‌های عامل تسویه کند و باقی مانده را برای اجرای طرح‌های ذکر شده این بند اختصاص دهد.

وی تصریح کرد: بر اساس مصوبه دیگر این کمیسیون تمامی دستگاه‌های اجرایی و شرکت‌های تابعه آنها مانند نفت، ایدرو و ایمیدرو مکلف شدند، تمامی حساب‌های ریالی درآمدی-هزینه‌ای را صرفاً از طریق خزانه‌داری کل کشور و نزد بانک مرکزی افتتاح کنند و هر حساب غیر از نزد بانک مرکزی در حکم تصرف غیرقانونی در اموال عمومی محسوب خواهد شد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 1400 اظهار کرد: همچنین سازمان امور مالیاتی موظف شد تا در راستای هدفمندسازی معافیت‌های مالیاتی و شفاف‌سازی حمایت‌های مالی، سیاست اعتبار مالیاتی با نرخ صفر را جایگزین معافیت‌های قانونی مالیاتی مطرح در قانون مالیات های مستقیم کرده و فهرست تمامی معافیت‌های مالیاتی و میزان معافیت آنها را به تفکیک هر بخش به صورت جمعی – خرجی ثبت کرده و ظرف دو ماه پس از لازم الاجرا شدن این قانون به مجلس شورای اسلامی ارائه کند.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.