طرح ۸۲ بانک مسکن فرصتی استثنایی برای خانه دار شدن شهروندان کردستانی

طرح ۸۲ بانک مسکن فرصتی استثنایی برای خانه دار شدن شهروندان کردستانی

مدیر شعب بانک مسکن استان کردستان “طرح اعتباری ۸۲ ” این بانک  را فرصتی استثنایی برای خانه دار شدن شهروندان کردستانی عنوان کرد.

به گزارش دیوان اقتصاد،سلیمی مدیر شعب بانک مسکن کردستان در گفتگو با صدا و سیمای استان ضمن تشریح طرح اعتباری ۸۲ و  ارائه گزارش فعالیت های طرح اقدام ملی،گفت: در آستانه سالگرد تاسیس بانک مسکن، با تصویب هیات مدیره این بانک  ، طرح اعتباری ۸۲ از ۲۵ دی ماه تا ۲۲ بهمن ۱۳۹۹ اجرا و مشتریان می توانند از این طرح استفاده کنند.

وی در تشریح این طرح افزود: این طرح در جهت کمک به خانه دارشدن اقشار مختلف جامعه و به منظور تقویت قدرت خرید متقاضیان مسکن و کاهش هزینه های اخذ تسهیلات برای مشتریان بوده و تمامی متقاضیانی که در بازه زمانی طرح قصد بهره مندی از تسهیلات خرید مسکن ازمحل اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن را دارند ، می توانند حداکثر ۵۰ درصد از مبلغ تسهیلات قابل پرداخت از محل اوراق گواهی حق تقدم را از محل منابع بدون سپرده دریافت کنند .

سلیمی همچنین تاکید کرد که مشتریان و متقاضیان طرح ۸۲ ، برای اطلاعات بیشتر می توانند به شعب بانک مسکن در سراسر استان مراجعه کنند.

وی در ادامه به گزارشی از اقدامات مدیریت در اجرای طرح اقدام ملی اشاره کرد و ابراز داشت: در استان کردستان بالغ بر ۲۸ هزار متقاضی در این طرح ثبت‌نام کرده‌اند که از بین آنان ۲۳ هزار نفری که واجد شرایط هستند پالایش شده اند که تاکنون حساب بانکی برای ۲ هزار و ۹۳۰ نفر افتتاح شده که این افراد برای ادامه روند عملیات احداث طرح اقدام ملی سر جمع ۴۷۰ میلیارد ریال به حساب‌های مذکور واریز کرده‌اند

مدیر شعب بانک مسکن کردستان با بیان اینکه دهگلان ،پیشرو این طرح بوده و به زودی عملیات احداث واحدهای این شهرستان آغاز می‌شود گفت: طرح اقدام ملی در شهرستان دهگلان پیشرفت خوبی داشته است که بزودی عملیات اجرایی این طرح با توجه به کلنگ زنی در شهرستان سنندج در این شهرستان و شهرستان سقز تا پایان سال جاری آغاز می شود.

سلیمی در ادامه با بیان اینکه این استان از طرح مسکن مهر حدود ۴۸ هزار واحد شامل ۱۲ هزار واحد روستایی و ۳۶ هزار واحد شهری سهم داشت، افزود: تا کنون ۴۵ هزار و ۲۶۱ واحد قسط بندی شده و ۲ هزا و ۷۳۹ واحد نیز باقی مانده است که امسال یک هزار و ۵۰۰ مورد از واحدهای باقی مانده قسط بندی می‌شود و مشکلات یک هزار و ۲۳۹ نیزدر صورت همکاری متقاضیان و شرکت های تعاونی و نیز همکاری دستگاههای اجرایی مرتبط مرتفع و قسط بندی خواهد شد.

وی در پایان توضیحاتی را نیز درخصوص پروژه های بدون متقاضی مسکن مهر ارائه داد و اظهار داشت: در استان کردستان ۲ پروژه یک هزار و ۴۴۶ واحدی در سنندج و ۲۴۰ واحدی بانه به دلیل نداشتن متقاضی در طرح اقدام ملی ادغام می‌شود




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.