سی درصد از بیماران خاص و صعب‌العلاج از بسته‌های حمایتی بیمه سلامت بهره‌مند شدند

سی درصد از بیماران خاص و صعب‌العلاج از بسته‌های حمایتی بیمه سلامت بهره‌مند شدند

مدیر کل دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت ایران گفت: اکنون حدود ۶۶۵ هزار نفر دارای نشان بیماری‌های خاص و صعب العلاج هستند و ۳۰ درصد از این از بسته مربوط به نشان بیماری خود استفاده کرده و از خدمات ویژه بهره‌مند شدند.

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از ایرنا، محمد اسماعیل کاملی افزود: برای ارائه خدمات به بیماران خاص و صعب‌العلاج، بستر «مدیریت نشان» در نظر گرفته شده است. فرایند مدیریت نشان، مجموعه اقدامات در بستر سامانه‌های الکترونیک است که با هدف خرید راهبردی خدمات، برقراری تناسب بین قوانین بیمه‌ای و نیاز اختصاصی هر بیمار همچنین تسهیل دسترسی به موقع بیماران به خدمات مورد نیاز تعریف شده است.

وی اظهار داشت: در صورتی که بیمار دارای نشان بیماری خاص و صعب العلاج باشد، می‌تواند مطابق با بسته ابلاغی وزارت بهداشت از مزایای صندوق خاص و صعب العلاج بهره مند شود.

مدیر کل دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت ایران توضیح داد: فرایند نشان دار شدن بیماران، با توجه به نوع خدمت، قوانین بیمه‌ای مربوطه و نیز نوع بیماری متفاوت است و شامل ثبت توسط پزشکان، ثبت بر اساس اطلاعات دریافتی از وزارت بهداشت و ثبت توسط کارشناسان اداره کل بیمه سلامت است. پس از انتساب نشان بیماری، فرد می‌تواند خدمات مرتبط با نشان را از بستر سامانه‌های الکترونیک دریافت کند و این فرایند با کنترل همه قواعد مرتبط در بستر نسخه‌نویسی و نسخه‌پیچی الکترونیک، در حذف یا کاهش مراجعات غیر ضروری بیماران به ادارات کل استانی نقش دارد.

کاملی تصریح کرد: اکنون حدود ۶۶۵ هزار نفر دارای نشان بیماری‌های خاص و صعب العلاج هستند و از این میان، بیشترین تعداد نشان مربوط به بیماری‌های دیابت، پرفشاری خون، سرطان، ام اس و دیالیز است ضمن اینکه بیماری‌هایی مانند سرطان، اس ام ای، دیابت و ام اس بیشترین هزینه کرد را در صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج دارا هستند.

به گفته وی، سیاست سازمان بیمه سلامت ایران شناسایی بیشتر بیماران خاص و صعب العلاج است تا افراد بیشتری بتوانند از مزایای صندوق صعب‌العلاج بهره‌مند شوند.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.