بیمه‌ها اطلاعات نسخه‌نویسی الکترونیک را به وزارت بهداشت ارسال نمی‌کنند

بیمه‌ها اطلاعات نسخه‌نویسی الکترونیک را به وزارت بهداشت ارسال نمی‌کنند

معاون فنی مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت گفت: فقط بیمه سلامت اطلاعات نسخه الکترونیک خود را در ماه‌های اخیر برای وزارت بهداشت ارسال کرده است و بقیه بیمه‌های پایه در این زمینه همکاری نکرده اند.

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از صدا و سیما، "سمیه عابدیان" معاون فنی مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت، افزود: بر اساس بند الف ماده ۷۴ قانون برنامه ششم تشکیل پرونده الکترونیک سلامت بر عهده وزارت بهداشت است و بیمه‌های پایه و تکمیلی باید در این زمینه با وزارت بهداشت همکاری کنند.

معاون فنی مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت تاکید کرد: جریان اطلاعات را وزارت بهداشت باید برای بیمه مرکزی فراهم کند، اما بیمه مرکزی با اینکه اطلاعات بخش بستری را از وزارت بهداشت گرفته است، هنوز هیچ اقدامی در زمینه الکترونیک سازی خدمات خود انجام نداده است.

"سمیه عابدیان" گفت: در زمینه اطلاعات سرپایی نیز بیمه‌های پایه موظف به ارسال اطلاعات از سامانه نسخه الکترونیک به وزارت بهداشت هستند، اما جز بیمه سلامت که اطلاعات سامانه نسخه الکترونیک تا آذر سال ۱۴۰۱ را برای وزارت بهداشت ارسال کرده است، بیمه تامین اجتماعی و نیرو‌های مسلح هیچ گونه همکاری نداشته اند.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.