رشد سامانه های دیجیتال در خدمات بیمه ای بدون مراجعه حضوری

 محسن شمشیری:

رشد سامانه های دیجیتال در خدمات بیمه ای بدون مراجعه حضوری

شرکت بیمه ایران، با ایجاد سامانه دیجیتال « بیمه ایران من» خدمات گسترده ای را به صورت آنلاین در اختیار مردم قرار داده است. به عنوان مثال بیمه گذاران با ورود به آدرس این سامانه https://my.iraninsurance.ir/ می توانند خسارت خودروی خود را دریافت کنند و نیاز به مراجعه حضوری در شعب ندارند.

به گزارش دیوان اقتصاد، یکی از انتظارات مردم، بیمه شده ها، و فعالان کسب وکار از سازمان های اقتصادی، دولتی و خصوصی در سال های اخیر این بوده که همزمان با شکل گرفتن دولت الکترونیک، خدمات مختلف سازمان ها به صورت آنلاین و از طریق سامانه های مختلف و در بستر امن و دیجیتال در اختیار آنها قرار گیرد تا از مراجعات مکرر و هرساله به شعب و سازمان های اقتصادی جلوگیری کند، به کاهش ترافیک و هزینه های مختلف و کاهش آلودگی هوا منجر شده و در عین حال خدمات را به صورت سریع، ارزان و در طیف گسترده ای از شرایط و خدمات مختلف در دسترس مردم قرار دهد و از اتلاف وقت، منابع، انرژی، و فرصت سرمایه انسانی و... جلوگیری کند.

بیمه ایران در این راستا، یکی از شرکت های موفق بوده که دستاوردهای قابل توجهی در ایجاد خدمات الکترونیک و هوشمند در بستر دیجیتال داشته است و در گسترش خدمات بیمه ای و استفاده از امکانات فناوری و دیجیتال، در سال های اخیر خدمات مناسبی ارائه داده و در دوره هیات مدیره جدید بیمه ایران از نیمه دوم سال 1402 تاکنون، تحولات گسترده ای را در استفاده از خدمات دیجیتال و هوشمند ایجاد کرده است.

از جمله این شرکت با ایجاد سامانه دیجیتال « بیمه ایران من» خدمات گسترده ای را به صورت آنلاین در اختیار مردم قرار داده است. به عنوان مثال بیمه گذاران با ورود به آدرس این سامانه https://my.iraninsurance.ir/ می توانند خسارت خودروی خود را دریافت کنند و نیاز به مراجعه حضوری در شعب ندارند.
 همچنین مشتریان می توانند از طریق سامانه بیمه ایران من نسبت به تمدید بیمه نامه های مختلف خود اقدام کرده و از این کانال امور خدماتی مورد نیاز خود را دریافت نمایند.بخش عمده ای از جمعیت کشور که به دنبال خدمات بیمه ای هستند از این سامانه بازدید داشته و جزو کاربران آن محسوب می شوند.

رشد امکانات جدید شامل سامانه های بیمه ای، پاسخ گویی به پرسش های مردم، ارائه هر نوع خدمت بیمه ای بدون حضور مشتری در شعب، فروش بیمه ها از طریق فضای مجازی و ارتباط با مشتریان و فعالان بازار بیمه، نه تنها شرکتی در تراز جهانی و منطقه ای را معرفی می کند، بلکه از نظر مسوولیت اجتماعی و خدمت به مردم و پوشش خسارت ها و ریسک های فعالان کسب وکار در شرایط سخت اقتصاد ایران، نشان دهنده بهبود مدیریت این شرکت بزرگ بیمه ای است که توانسته ابه بیش از 1 میلیون و 160 هزار کاربر بیمه ای در سامانه بیمه ایران من خدمات دهد به گونه ای که این سامانه با 2447 کاربر جدید و مراجعه 340 هزار نفر و486 هزار بازدید اکنون یکی از بزرگترین سامانه های غیر حضوری برای ارائه خدمات بیمه ای را ارائه داده است.

خدمات بیمه ای در دسترس و سریع

خدمات بیمه ای در دسترس، با سرعت بالا، ارزان و با نرخ فنی و حرفه ای مناسب برای طبقات و گروه های مختلف درآمدی جامعه، و ارائه همه رشته ها و خدمات مختلف بیمه ای در بیمه ایران، به معنی معرفی شرکتی است که نه تنها شاخص های حرفه ای را رعایت کرده است و از نظر تجاری موفق بوده است بلکه از نظر حفظ منافع مردم و مسوولیت اجتماعی نیز در خدمت مردم و اقتصاد ملی بوده است و همه جا نام بیمه ایران برای ارائه هر نوع خدمت بیمه ای و پرداخت خسارت ها در اسرع وقت و با کمترین اتلاف وقت و پیچیدگی های اداری، برای مردم و فعالان کسب وکار ایران و حتی کشورهای همسایه شناخته شده است.

آینده قابل پیش بینی

گسترش خدمات دیجیتال و هوشمند نشان می دهد که مدیران بیمه ایران، برای بهبود عملکرد شرکت در آینده، برنامه دارند و برای موفقیت شرکت و در عین حال رضایت مردم و ارائه شرکتی با شاخص های روز فناوری، تلاش می کنند. از این رو تحولات فناوری و خدمات رسانی و رشته های بیمه ای را برای آینده پیش بینی کرده اند و متناسب با آن ساختارهای لازم را طراحی کرده اند و به دنبال ایجاد و تحول در ساختارهای اداری، فنی، فیزیکی، نرم افزاری و سامانه های مرتبط با آن هستند.

در دوره مدیریت حسن شریفی در بیمه ایران که به عنوان رئیس هیات مدیره و مدیر عامل، عهده دار مدیریت بزرگترین شرکت بیمه ای کشور و تنها شرکت بیمه دولتی ایران بوده است، علاوه بر بهبود عملکرد این شرکت در رشته های مختلف بیمه ای شامل بیمه خودرو، شخص ثالث، درمان، مسوولیت و... شاخص های مشتری مداری، جلب رضایت بیمه شده ها و ارائه خدمات نوین به مشتریان از رشد قابل توجهی برخوردار بوده است و مدیران شرکت تنها به مشتریان سنتی بیمه ایران و سهامداران و بودجه دولتی در دوره مدیریت خود محدود نشده اند بلکه به دنبال ایجاد شرکتی چابک با خدمات آنلاین و 24 ساعته متناسب با استانداردهای روز بیمه جهان هستند که مشخصات شرکت های حرفه ای و به روز دنیا را داشته باشد و شرکتی با شاخص های خدمات نوین و فناوری روز دنیا برای ارائه خدمات به طیف گسترده مشتریان بیمه در ایران باشد.

 این نوع خدمات نشان دهنده برنامه مدیریت شرکت، برای استفاده از خدمات دیجیتال و هوشمند در جهت جلب رضایت مشتریان، خدمت به مردم، کاهش ترافیک و مراجعه به شعب، آسودگی خیال خانواده ها و فعالان کسب وکار است. رشد فناوری و استفاده از مراکز و سامانه های دیجیتال و هوشمند برای جلب رضایت مشتریان، امروز در بسیاری از کسب وکارها مورد توجه است اما این که یک شرکت دولتی، برای مشتریان خود، به توسعه خدمات سریع از طریق سامانه ها فکر می کند، نشان دهنده ذهن و خلاقیت و تفکر و دانش حرفه ای مدیران این شرکت برای استفاده از آخرین دستاوردهای فنی و حرفه ای و در عین حال خدمت به مردم در شرایط سخت اقتصادی است که پرداخت خسارت ها برای بسیاری مشکل شده و بیمه ایران پشتیبان و حامی مردم در جبران خسارت ها بوده است.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.