بیمه باید پیشگیرانه، پیشران، پشتوانه و پناهگاه باشد

بیمه باید پیشگیرانه، پیشران، پشتوانه و پناهگاه باشد

وزير علوم گفت: بیمه باید پیشگیرانه، پیشران، پشتوانه و پناهگاه باشد

به گزارش ديوان اقتصاد، زلفی‌گل، در سی امین همایش ملی و یازدهمین همایش بین المللی بیمه و توسعه، توجه به چهار واژه در صنعت بیمه که با حرف «پ» آغاز می‌شود را مهم  دانست و افزود: کلمه اول پیشگیرانه است؛ بیمه به گونه‌ای از ایجاد و خلق نابسامانی، بحران و هر موردی که آرامش جامعه را به هم بزند جلوگیری می‌کند. 

وی ادامه داد: همان‌گونه که در اجرای یک ساختمان باید یک مهندس ناظر به منظور رعایت اصول ساخت و ساز حضور داشته باشد می‌توان در این فرآیند صنعت بیمه را مشارکت داد که شاید به دانشی بیش از دانش مهندسی نیاز باشد. یا شاید در کتاب آموزش رانندگی بتوان بخشی را برای بیمه پیش‌بینی کرد که فردی که می خواهد آموزش ببیند با صنعت بیمه آشنایی بیشتری پیدا کند. در هنگام ازدواج مواردی را می‌توان پیش‌بینی کرد که مربوط به فرهنگ بیمه‌پذیری باشد. موارد متعددی در بخشهای مختلف از این مثالها می‌توان عنوان کرد.

وزیر علوم، لغت دوم را بحث «پیشران» دانست و گفت: باید کاری کنیم که بیمه ما پیشران توسعه، فناوری و تولید علوم نوظهور باشد. اگر فردی می‌خواست تولیدی را رقم بزند یا خدماتی را ارایه دهد صنعت بیمه چگونه عمل کند که پیشران باشد و به تولید و خدمات انرژی بدهد.

به گفته زلفی‌گل، لغت سوم «پشتوانه» است. شهروندی که می‌خواهد کاری را شروع کند باید احساس این را داشته باشد که بیمه پشتوانه محکمی برای اوست.

وی با بیان اینکه آخرین لغت «پناهگاه» است؛ به این معنی که صنعت بیمه بایستی پناهگاه افراد آسیب دیده در عرصه های مختلف باشد.

وزیر علوم با اشاره به اینکه امروزه شاخص بیمه در  کشورهای پیشرفته بسیار بالا است، گفت: بحث دانش‌پذیری و فرهنگ بیمه پذیری حکایت از میزان توسعه یافتگی هر کشور دارد. لذا این همایش که منجر به گسترش دانش بیمه در کشور می‌شود بسیار مهم است.

زلفی‌گل تصریح کرد: در حال حاضر صنعت بیمه باید برای بیمه مشاغل در فضای مجازی فکری کند. بسیاری از دانش‌های جدید بر اساس علوم نوظهوری که الان وجود ندارد شکل می‌گیرد. صنعت بیمه نباید از علم روز عقب بیفتد و لازم است دائما خود را به‌روز کند.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.