طلای سیاه گران شد

طلای سیاه گران شد

دوشنبه, ژانویه 15, 2024 - 12:01 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

با تشدید رویداد‌ها در خاورمیانه، قیمت نفت افزایش یافت.

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از عمون، قیمت نفت در اوایل معاملات روز دوشنبه، در بحبوحه پیش بینی معامله گران مبنی بر اختلال احتمالی عرضه در خاورمیانه پس از حملاتی که نیرو‌های آمریکایی و انگلیسی به اهداف گروه حوثی در یمن برای جلوگیری از حمله آن‌ها به کشتی‌ها در منطقه سرخ انجام دادند، افزایش یافت.

بهای معاملات آتی نفت برنت پس از ۱.۱ درصد افزایش در روز جمعه پس از تسویه حساب در روز جمعه، با ۲۹ سنت یا ۰.۳۷ درصد افزایش به ۷۸.۵۸ دلار در هر بشکه در ساعت ۰۳۲۴ GMT رسید.

قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا پس از افزایش حدود یک درصدی در جلسه قبل، ۷۲.۸۴ دلار در هر بشکه بود که ۱۶ سنت یا ۰.۲۲ درصد افزایش داشت.

پس از آنکه نیرو‌های آمریکایی و بریتانیایی ده‌ها حمله هوایی علیه نیرو‌های حوثی در پاسخ به حملات چند ماهه به کشتی‌ها در دریای سرخ انجام دادند، این دو معیار هفته گذشته بیش از دو درصد جهش کردند تا به بالاترین سطح خود در سال جاری رسید.

حوثی‌ها می‌گویند که حملات آن‌ها در پاسخ به جنگی است که اسرائیل علیه غزه به راه انداخته است.

روز یکشنبه، حوثی‌ها پس از انجام یک حمله دیگر توسط ایالات متحده در یک شب که منجر به تشدید تنش شد، تهدید به «پاسخ قوی و مؤثر» کردند. ایالات متحده بعداً اعلام کرد که موشکی را که از مناطق حوثی‌ها در یمن به سوی یکی از کشتی‌های این کشور شلیک شده بود، ساقط کرده است.

تعدادی از مالکان نفتکش‌ها از دریای سرخ دوری کردند و چندین نفتکش روز جمعه پس از اعتصاب مسیر خود را تغییر دادند، اگرچه بازرگانان همچنان واکنش ایران و تأثیر آن بر محموله‌ها در تنگه هرمز، مهم‌ترین کریدور نفتی جهان را زیر نظر دارند.

تحلیلگران گلدمن ساکس در یادداشتی می‌گویند: «از آنجایی که درگیری در خاورمیانه در حال حاضر بر تولید نفت تأثیر نمی‌گذارد، حق بیمه ریسک ژئوپلیتیکی که به قیمت نفت قیمت‌گذاری می‌شود، اکنون بر اساس نوسانات ضمنی گزینه‌ها، اندک به نظر می‌رسد».




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.