اهمیت تدوین قانون جامع انرژی در پنجمین همایش حمایت از تولیدات داخلی در صنعت نفت

اهمیت تدوین قانون جامع انرژی در پنجمین همایش حمایت از تولیدات داخلی در صنعت نفت

معاون امور تقنینی معاونت امور مجلس ریاست جمهوری در پنجمین همایش حمایت از تولیدات داخلی در صنعت نفت، گاز، پتروشیمی و پالایش براهمیت تدوین قانون جامع انرژی تاکید کرد.

به گزارش دیوان اقتصاد، آیین آغاز به کار پنجمین نمایشگاه حمایت از تولیدات داخلی در صنعت نفت، گاز، پتروشیمی و پالایش با حضور متخصصان ومسئولان مجتمع های پتروشیمی و پالایشگاهی، شرکت های دانش بنیان تولیدکننده تجهیزات و ارائه دهنده خدمات در صنعت نفت،گاز، پتروشیمی و پالایش، بانک های عامل و بیمه ها دوشنبه 9 بهمن درمرکز همایش های بین المللی کیش برگزار شد.

دراین همایش سید علی ادیانی معاون امور تقنینی معاونت امور مجلس ریاست جمهوری، با بیان اینکه بالندگی پایشگاهها دو رکن دارد گفت: یک رکن سخت افزار وتجهیزات است و رکن دیگر نرم افزار وبرنامه ها وقوانین است.

وی افزود: قوانین جزئی زیاد نوشته شده است درحالیکه بیشترین آسیب های ما به دلیل فقر قانون جامع انرژی است.ادیانی تاکید کرد: یکی از مطالبات جدی فعالان این حوزه باید قانون شفاف برای روابط دولت و دستگاههای اجرایی با بخش خصوصی باشد و برای رفع این مشکل باید فعالان حوزه های نفت ، گاز وپتروشیمی به کمک قانون گذاران بیایند.

احمد مرادی نماینده مجلس شورای اسلامی و نایب رییس اول کمیسیون انرژی نیز دراین همایش با اشاره به اهمیت برگزاری این نشست ها وهمایش ها گفت: برگزاری این رویدادها که محل ارتباط فعالان این حوزه ومسئولان وقانونگذاران است نقش زیادی در تصمیم گیریها و برون رفت از وضعیت کنونی را دارد.وی اظهار داشت: آنچه امروز بیشتر باید مد نظر قرار گیرد تمرکز بر زیرساخت ها در چرخه های انجام کارها است و سپس باید فرهنگسازی برای کاهش مصرف صورت گیرد .

احسان ثقفی رییس هیات مدیره انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران نیز با تاکید برلزوم توسعه بازار فرامرزی گفت: حضور دربازارهای بین المللی علاوه بر رونق تولید، ارز آور است و با توجه به اینکه در این زمینه بررسی ها انجام شده و نزدیک به مرحله اجراست اما مشکلاتی در بحث تامین برخی کالاها و مراودات مالی وجود دارد که نیاز است دولت این مشکلات را برطرف کند.ثقفی تصریح کرد: تدوین استراتژی صنعت مستقل از دولت ها به عنوان یک راهبرد بلند مدت بسیار مهم است و از جمله موارد بیان شده توسط مقام معظم رهبری است که به عنوان یک راهکار مهم وارزشمند باید مورد اجرا قرار گیرد.

گفتنی است پس از برگزاری این همایش ، پنجمین نمایشگاه حمایت از تولیدات داخلی در صنعت نفت، گاز، پتروشیمی و پالایش با حضور بیش از 270 شرکت کننده شامل مجتمع های پتروشیمی و پالایشگاهی، شرکت های دانش بنیان تولیدکننده تجهیزات و ارائه دهنده خدمات در صنعت نفت،گاز، پتروشیمی و پالایش، بانک های عامل و بیمه ها در فضایی به مساحت 21 هزار مترمربع در مرکز نمایشگاه های بین المللی کیش آغاز به کار کرد .




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.