تشریح برنامه های عملیاتی شعب بانک ملی در سال جاری 

تشریح برنامه های عملیاتی شعب بانک ملی در سال جاری 

مدیرعامل بانک ملی ایران در نخستین نشست تشریح برنامه های عملیاتی شعب در سال 1403، بر عزم جدی این بانک در خروج از بنگاه داری و واگذاری اموال و دارایی های مازاد بانک تاکید کرد.

به گزارش دیوان اقتصاد، ابوالفضل نجارزاده در این مراسم که با حضور قائم مقام مدیر عامل، اعضای هیات مدیره، هیات عامل و مدیران ارشد بانک برگزار شد ضمن مرور دستاوردهای مهم سال گذشته و تبیین محور سیاست های سال جدید، اظهارداشت: امسال بانک ملی ایران نسبت به سال های قبل با عزمی جدی در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری و سیاست‌‌‌های دولت محترم براساس برنامه ریزی های صورت گرفته، در مسیر خروج از بنگاه داری، واگذاری اموال و دارایی های مازاد قدم برمی دارد.

نجارزاده در ادامه با اشاره به این که روند واگذاری بنگاه ها در سال جاری شتاب خواهد گرفت، تاکید کرد: ما در نظام بانکی مطابق سیاست ها و راهبردهای اصلی دولت الزام به خروج از بنگاه داری هستیم و این الزام را تا حصول نتیجه پر شتاب ادامه خواهیم کرد.

وی با بیان این که برآیند اقدامات و عملکرد بانک باید موجب خلق بنگاه شود، افزود: پرداختن به بانکداری به عنوان یک راهبرد، اقدامی است که بانک ملی ایران آن را سرلوحه فعالیت های خود قرار داده است و همه ارکان بانک ملزم هستند امسال در راستای عملیات بانکداری و منطبق بر رویه و چارچوب های بانک عمل ‌کنند.

مدیرعامل بانک ملی ایران دربخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: با واگذاری اموال، منابع به دست آمده را در ایجاد واحدهای تولیدی جدید و همچنین توسعه امور زیربنایی کشور صرف خواهیم کرد.

وی در ادامه ضمن قدردانی از نقش آفرینی مطلوب و مناسب همه همکاران صف و ستاد در موفقیت بانک، بر اهمیت مدیریت بهینه منابع و مصارف تأکید کرد و اظهار داشت: یکی از اولویت ها و برنامه های اصلی پیشِ روی بانک درسال جدید، ایجاد ثبات در بهبود تراز نقدینگی و مدیریت منابع و مصارف در شعب است.

نجارزاده به سرعت بخشی در ارائه تسهیلات خرد در بانک ملی ایران اشاره کرد و گفت: امسال قطعا سال متفاوتی خواهد بود و بانک در کسب سهم از بازار تلاش مضاعف خواهد کرد. 

وی بانک ملی ایران را در نظام بانکی کشور پیشرو دانست و خاطرنشان کرد: افزایش سهم بانک در تمامی شاخصه های نظام بانکی با اهمیت است و در این راستا همه باید با همپوشانی امور، کارِ گروهی و هم افزایی بانک را در مسیر دستیابی به اهدافش یاری کنیم.

معاون امور شعب بانک ملی ایران در بخش دیگری از این نشست طی سخنانی مدیریت بهینه منابع و مصارف را یکی از اولویت ها و برنامه های اصلی پیشِ روی بانک دانست و افزود: همکاران باید نسبت به مدیریت منابع و مصارف و تراز نقدینگی در شعب حساسیت کافی داشته باشند.

وی انتقال تجربه شعب و ادارات موفق به واحدهای دیگر در بخش جذب منابع را لازم و ضروری دانست و افزود: اشتراک گذاری و انتقال روش ها و راه های دست یابی،  برنامه ریزی ها و سیاست گذاری های ادارات امورشعب موفق به سایر واحدها ، زمینه کسب دستاوردهای جدید در بانک را فراهم می کند.

وی جذب منابع جدید را از اولویت های مهم بانک خواند و اظهار کرد: با تشکیل یک کارگروه، خروج منابع بانک در ماه های ابتدایی سال بررسی و تحلیل خواهد شد تا با کسب نتایج مطلوب راه کارهای لازم در راستای جذب و ماندگاری منابع ارائه شود.

گفتنی است، شاخص های عملکردی بانک در سال گذشته توسط میثم سراج معاون اداره کل تحقیقات و مدیریت استراتژیک بانک بررسی شد. همچنین در این نشست "طرح اقتدار ملی" با هدف جذب منابع و کسب سهم بانک از بازار معرفی و ظرفیت های این طرح با حضور مدیران ارشد بانک مورد بحث و بررسی قرار گرفت.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.