آزادی 40 زندانی جرایم مالی به همت بانک توسعه صادرات

آزادی 40 زندانی جرایم مالی به همت بانک توسعه صادرات

بانک توسعه صادرات ایران، در راستای ایفای مسئولیت اجتماعی خود، توانست مقدمات آزادی چهل زندانی جرایم مالی را با مشارکت ستاد دیه کشور فراهم سازد.

به گزارش دیوان اقتصاد، علی علیزاده، معاون حقوقی و نظارت این بانک گفت: پیرو ایفای مسئولیت اجتماعی سازمان ها و با دستور مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران، بالغ بر بیست میلیارد ریال کمک نقدی از سوی بانک توسعه صادرات ایران برای آزادی زندانیان جرایم مالی تخصیص داده شد که موجبات آزادسازی چهل زندانی از زندانیان محکوم به پرداخت دیه را فراهم کرد.

وی با اعلام اینکه در اجرای این اقدام خداپسندانه، ستاد دیه نیز بیش از بیست میلیارد ریال مشارکت داشته است، اظهار داشت: درجریان آزادسازی زندانیان مذکور، هشت محکوم به دیه و 32 زندانی محکوم به پرداخت جریمه مالی از سراسر کشور مشمول دریافت کمک شده و طی مراسمی در ستاد دیه تهران، حکم آزادی ایشان صادر شد.

مدیرعامل ستاد دیه نیز در گفتگو با روابط عمومی بانک توسعه صادرات ایران، ضمن ابراز خشنودی از مشارکت نظام بانکی در امر آزادسازی زندانیان، گفت: چهار بانک ملی، ملت، تجارت و صادرات، کمک های قابل توجهی در این حوزه دارند؛ حضور بانک توسعه صادرات نیز در این عرصه، اتفاق مبارکی است که امیدواریم تداوم داشته باشد.

علی شمس افزود: زندانیان جرایم غیرعمد که به واسطه تصادف، ورشکستگی و یا حوادث غیر مترقبه، گرفتار زندان شده و توانایی پرداخت جریمه و یا دیه راغ ندارند، در فهرست دریافت کنندگان کمک از سوی ستاد دیه قرار دارند.

وی اظهار داشت: سالیانه تعداد زیادی از زندانیان جرایم مالی، پس از بررسی و احراز اعسار از سوی کارشناسان ستاد دیه کشور، انتخاب و در مسیر ازادی قرار می گیرند.

مدیرعامل ستاد دیه با بیان اینکه فرایند آزادی زندانیان جرایم مالی در ماه مبارک رمضان سرعت بالاتری گرفته است گفت: با همراهی بانک توسعه صادرات ایران، چهل زندانی یادشده از سراسر کشور در حال حاضر آزاد و به آغوش جامعه بازگشته اند.
 




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.