تامین ۳میلیارد دلاری ارز برای واردات کالاهای اساسی و صنایع

از ابتدای سال تا یکم اردیبهشت انجام شد؛

تامین ۳میلیارد دلاری ارز برای واردات کالاهای اساسی و صنایع

از اول فروردین‌ماه تا اول اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳، ۳ میلیارد و ۲ میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، دارو، تجاری و بازرگانی، واردات در مقابل صادرات و خدمات تامین شده است.

به گزارش دیوان اقتصاد، علی طرزعلی معاون ارزی مرکز مبادله ارز و طلای ایران در خصوص روند تامین ارز در سال جاری گفت: از ابتدای سال تا یکم اردیبهشت ماه 3 میلیارد دلار ارز برای کالاهای اساسی، ‌خدمات،‌تجهیزات صنعتی و سایر موارد تامین ارز از سوی بانک مرکزی انجام شد.

وی گفت: برای کالاهای اساسی به نرخ 28500 تومان 621 میلیون دلار،‌برای نیاز صنعت و تجهیزات تولید به نرخ 41 هزار تومان مبلغ یک میلیارد و 744 میلیون دلار و برای خدمات 539 میلیون دلار تامین ارز صورت گرفت.

طرزعلی بیان داشت: برای واردات کالای اسای کشاورزی شامل گندم، دانه‌های روغنی و نهاده‌های دامی 548 میلیون دلار، برای دارو، مواد اولیه دارویی و تجهیزات پزشکی 73 میلیون دلار و در مجموع 621 میلیون دلار برای کالای اساسی و دارو ارز پرداخت شد.

معاون مرکز مبادله ارز و طلای ایران افزود: تامین ارز نیمایی برای «صنایع حمل و نقل و خودرو»  معادل 398 میلیون دلار، «صنایع تجهیزات برق و الکترونیک» معادل 134 میلیون دلار، «صنایع معدنی» معادل 112 میلیون دلار ، «ماشین آلات و تجهیزات تولید» معادل 88 میلیون دلار و «منسوجات و پوشاک» معادل 155  میلیون دلار صورت گرفته است. این گروه های صنایع همچنین به ترتیب 165، 26، 126، 91، یک میلیون دلار ارز توافقی یا واردات در مقابل صادرات تا پایاین فروردین ماه سال جاری دریافت کرده اند. 

علاوه بر این گروه ها، 861 میلیون دلار ارز نیمایی و 130 میلیون دلار ارز واردات در مقابل صادرات به سایر صنایع اختصاص داده شده است.

وی در پایان گفت: طی 18 مرحله حراج شمش طلا در مرکز بادله ارز و طلای ایران تاکنون 2461 کیلوگرم طلا به فروش رسیده است. همچنین 19 مرحله حراج در روز 2 اردیبهشت ماه سال جاری برگزار شد. 
 




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.