سی‌ویکمین همایش سالانه سیاست‌های پولی و ارزی آغاز به‌کار کرد

سی‌ویکمین همایش سالانه سیاست‌های پولی و ارزی آغاز به‌کار کرد

سی ‌و یکمین همایش سالانه سیاست‌های پولی و ارزی با موضوع اصلی «بازآرایی سیاست‌های پولی و نظارتی؛ با نگاهی به قانون جدید بانک مرکزی» و در قالب دو محور کلیدی «سیاستگذاری پولی، ارزی و اعتباری» و «تنظیم‌گری و نظارت» آغاز به‌کار کرد.

به گزارش دیوان اقتصاد، در این همایش اعضای هیأت عامل بانک مرکزی، صاحب نظران اقتصادی از جمله سخنرانان کلیدی شامل دکتر محمدرضا فرزین، رئیس کل بانک مرکزی، داود منظور، رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور و سید احسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی حضور دارند.  

همچنین در سی و یکمین همایش سالانه سیاست‌های پولی و ارزی، با هدف پوشش هر چه بیشتر محورهای اصلی، هفت نشست تحلیلی با دعوت از اساتید، مدیران و خبرگان هر موضوع برنامه‌ریزی شده است. علاوه بر این، به جهت بهره‌مندی بیشتر از دانش صاحبنظران و کسب دستاوردهای کاربردی‌تر، پیش‌نشست‌هایی نیز در هفته‌های گذشته برگزار شده؛ که در ابتدای هر نشست چکیده مختصری از آن‌ها به سمع و نظر مهمانان ارجمند رسیده و به دنبال‌ آن،‌ گفتگوها‌ ادامه خواهد یافت. 

یادآور می‌شود به منظور آشنایی حداکثری پژوهشگران و محققین با فرآیندها و عملیات اجرایی در بانک مرکزی و بسط دانش تجربی در حوزه پولی و بانکداری، برای نخستین بار هشت عنوان کارگاه‌ آموزشی نیز در برنامه همایش گنجانده شده است. 

علاوه بر این، به موازات میزگردهای تخصصی و کارگاه‌های آموزشی، ۱۵ عنوان مقاله علمی، که پس از طی مراحل داوری، از میان بیش از ۱۶۰ عنوان مقاله ارسالی به دبیرخانه همایش برگزیده شده‌اند، به حضور علاقه‌مندان ارائه می‌شوند. لازم به توضیح است امسال با توجه به نمایه شدن همایش در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) بخش مقالات با استقبال قابل توجه اساتید، پژوهشگران و دانشجویان همراه بوده است. 

گفتنی است در تمامی سال‌های برگزاری همایش سیاست‌های پولی و ارزی، همواره تلاش پژوهشکده این بوده تا این رویداد بتواند در عرصه تصمیم‌سازی در حوزه پولی و بانکی کشور به نحو احسن ایفای نقش نماید. باعث مسرت است که بعد از سی دوره برگزاری موفق، همایش سیاست‌های پولی و ارزی به محفلی برای تعامل بهتر و تضارب آرای کارشناسان، خبرگان و متخصصان پولی و بانکی با بدنه اجرایی کشور بدل گشته است.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.