قرض‌الحسنه می‌تواند بسیاری از روابط اقتصادی و دادوستدها را اصلاح کند

قرض‌الحسنه می‌تواند بسیاری از روابط اقتصادی و دادوستدها را اصلاح کند

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در دیدار با مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران بیان کرد: در روابط اقتصادی بین افراد، باور طرفین به قرض‌الحسنه، می‌تواند بسیاری از روابط را تغییر دهد.

به گزارش دیوان اقتصاد، امیر سرلشکر «سید عبدالرحیم موسوی» فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در دیدار با «سید سعید شمسی‌نژاد» مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، بر نقش قرض‌الحسنه در زندگی تأکید کرد و گفت: برکات قرض‌الحسنه در زندگی به راحتی قابل مشاهده است و همه باید تلاش کنیم تا این فرهنگ در جامعه رواج پیدا کند. در این مسیر، بانک قرض‌الحسنه مهر ایران به عنوان نهاد تخصصی قرض‌الحسنه پیش‌قدم شده است.

وی افزود: بنا بر فرمایشات مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) در رابطه با ترویج ازدواج آسان، ارتش جمهوری اسلامی ایران این فرمان را نصب‌العین قرار داده و با استفاده از همه امکانات می‌کوشد تا مسیر هموارتر شود. بانک قرض‌الحسنه مهر ایران نیز می‌تواند با پرداخت وام‌های قرض‌الحسنه، یاری‌رسان جوانان کشور باشد.

امیر سرلشکر موسوی اظهار داشت: قرض‌الحسنه در بین افراد جامعه می‌تواند بسیاری از روابط اقتصادی و دادوستدها را اصلاح کرده و برای رسیدن به این هدف، باور قلبی به این سنت حسنه الهی نیاز است و این موضوع باید فرهنگ‌سازی شود. بانک قرض‌الحسنه مهر ایران می‌تواند به عنوان بزرگترین نهاد قرض‌الحسنه کشور نقش پررنگی را برای نیل‌ به این هداف والا ایفا کند.

در بخش دیگری از این دیدار، «سید سعید شمسی‌نژاد» مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با بیان این نکته که این بانک با داشتن نیروهای جوان و کارآمد دست به کار عظیمی زده، گفت: با گذشت ۱۷ سال از عمر با برکت بانک، تا کنون بیش از ۱۷ میلیون نفر از مردم جذب این بانک شده و بیش از ۱۸.۵ میلیون فقره وام به آحاد جامعه پرداخت شده است. در عین حال با وجود تعداد بالای پرداخت وام، کمترین نکول را در شبکه بانکی نیز به خود اختصاص داده است.

مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، افزود: در راستای سیاست‌های حمایتی از افراد کم برخوردار و همچنین حمایت جوانان، تا کنون وام‌های تکلیفی قابل توجهی به افراد معرفی شده از سوی نهادهای حمایتی مانند کمیته امداد امام خمینی(ره)، بهزیستی و همچنین وام‌های ازدواج و فرزندآوری توسط بانک قرض‌الحسنه مهر ایران پرداخت شده است. امیدواریم جامعه از لحاظ فرهنگ قرض‌الحسنه به جایی برسد که ما فقط قرض‌گیرنده نداشته باشیم بلکه قرض‌دهندگان زیادی نیز داشته باشیم.

شمسی‌نژاد اظهار داشت: ایده «کارت قرض‌الحسنه، کارت زندگی» با هدف برخورداری ۵۰ میلیون نفر از کارت قرض‌الحسنه در این بانک آغاز شده و معتقدیم آحاد جامعه باید علاوه بر دریافت وام قرض‌الحسنه، از همه خدمات این بانک مانند کالاکارت، سفر کارت، خدمات بیمه و همچنین بانکداری الکترونیک، کیولند و کیوبانک بهره‌مند شوند.

در پایان این دیدار لوح سفیر قرض‌الحسنه از طرف بانک قرض‌الحسنه مهر ایران به فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران تقدیم شد.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.