پیش‌بینی‌پذیر شدن اقتصاد مؤلفه کلیدی برای موفقیت در حوزه بازار سرمایه است

مدیرعامل کارگزاری آفتاب درخشان خاورمیانه:

پیش‌بینی‌پذیر شدن اقتصاد مؤلفه کلیدی برای موفقیت در حوزه بازار سرمایه است

مدیرعامل کارگزاری آفتاب درخشان خاورمیانه با بیان این که تقویت شفافیت در اقتصاد با پرهیز از تصمیمات خلق‌الساعه صورت می‌گیرد، گفت: فاصله دلار نیمایی و آزاد، شرکت‌های تولیدی را دچار بحران می‌کند.

 

 

به گزارش دیوان اقتصاد، نادر اسدی نهاری، با اشاره به اقدامات اساسی و اتخاذ برنامه‌های مختلف به منظور حمایت از حقوق سهامداران در بازار سرمایه به پایگاه خبری بازار سرمایه ایران(سنا)،گفت: برنامه‌ریزی اقتصادی نیازمند شفافیت و پیش‌بینی شرایط آینده است، از این رو، پیش‌بینی‌پذیری اقتصاد، ابزاری است که به سرمایه‌گذار کمک می‌کند تا بتواند برای آینده برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری کند.

نقشه راهبردی

وی با بیان این که کشور نیازمند زیرساخت‌های بنیادی در بخش اقتصاد است تا بتواند نقشه راهی مشخص و راهبردی را پیش روی سرمایه‌گذاران قرار دهد، اظهار داشت: پیش‌بینی پذیر شدن اقتصاد مؤلفه کلیدی برای موفقیت اقتصاد کشور به خصوص در حوزه بازار سرمایه است به طوری که تا شفافیت در فضای اقتصادی وجود نداشته باشد نمی‌توان انتظار رشد و جذب سرمایه را در بازار سرمایه داشت.

اسدی نهاری عنوان کرد: تا زمانی که کشور با تغییر ناگهانی نرخ‌ها، چند نرخی بودن ارز، وضع عوارض، فاصله دلار نیمایی و بازار آزاد مواجه است، شرکت‌های تولیدی نمی‌توانند آینده روشنی را برای خود ترسیم کنند و دچار آسیب‌های جبران‌ناپذیر خواهند شد چرا که با ایجاد رانت‌ در مسیر ضد تولید گام برمی‌دارند.

توسعه تولید و رونق اقتصادی

مدیرعامل کارگزاری آفتاب درخشان خاورمیانه با تاکید بر این که برخی ابهامات موجود در بازار سرمایه هم باید رفع شود، گفت: با اتخاذ برخی دستورالعمل‌ها و تصمیمات خلق‌الساعه زمینه ایجاد ابهام در کلیت اقتصاد شکل می‌گیرد که به دنبال آن بازارهای مالی از جمله بازار سرمایه دچار آسیب می‌شود.

وی در ادامه با تاکید بر شفاف‌سازی عملکردها، افزود: زمانی که اقتصاد پیش‌بینی‌پذیر نباشد فعال اقتصادی نمی‌تواند دورنمای روشنی از وضعیت اقتصادی خود داشته باشد؛ در واقع توسعه تولید و رونق اقتصادی وابسته به پیش‌بینی پذیر شدن اقتصاد است.

حمایت از حقوق سهامداران

اسدی نهاری،با بیان این که بازار سرمایه باید موتور محرک تولید شود، اقدامات فعلی سازمان بورس و اوراق بهادار در راستای حمایت از حقوق سهامداران را مثبت ارزیابی کرد و گفت: «راه‌اندازی ابزارهای مالی جدید و تعیین تکلیف سهام عدالت» از جمله این اقدامات است اما ضرورت دارد از ابزارهای نوین بازار سرمایه بهره بیشتری بگیریم.

مدیرعامل کارگزاری آفتاب درخشان خاورمیانه با اعلام این که به طور کلی اقدامات نهاد ناظر در بازار سرمایه برای سهامداران تاکنون مثبت بوده،تصریح کرد: آنچه به حرکت بازار سرمایه بیش از پیش کمک می‌کند، بسته حمایتی دولت در راستای تقویت این بازار است تا با استفاده و بهره‌مندی از ابزارهای نوین مالی بتوان تنوع سرمایه‌گذاری را در بازار تکمیل کرد.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.