تكریم و معارفه مدیر مجتمع فولاد سبا

تكریم و معارفه مدیر مجتمع فولاد سبا

آیین تکریم و معارفه مدیر مجتمع فولاد سبا، روز یکشنبه ۱۳ خرداد ماه با حضور معاونان بهره‌برداری، طرح و توسعه، خرید، سرمایه‌های انسانی و سازماندهی و جمعی از دیگر مدیران فولاد مبارکه و فولاد سبا در محل برگزاری همایش‌های مجتمع فولاد سبا برگزار شد.

به گزارش دیوان اقتصاد، در این آیین، معاونان بهره‌برداری، طرح و توسعه و خرید فولاد مبارکه و همچنین محمود محمدی فشارکی، مدیر سابق مجتمع فولاد سبا و بهمن خلیلی، مدیر عملیات مجتمع فولاد سبا به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند. ماحصل سخنان ایشان در ادامه آمده است.

غلامرضا سلیمی، معاون بهره‌برداری شرکت فولاد مبارکه:

در فولاد سبا همواره حرکت روبه‌جلو با تحقق برنامه‌های تولید همراه بوده است

سال گذشته میزبان رئیس‌جمهوری شهید در فولاد مبارکه بودیم و عنوان «شهدای خدمت» را به‌حق به این عزیزان داده‌اند.

تغییرات در فولاد مبارکه همواره باعث بهبود فرایند شده است، قطعاً آقایان محمدی فشارکی و خوشدل‌پور که از مدیران جهادی، میدانی و اهل عمل هستند در دو جبهه جدید نیز منشأ خیروبرکت برای گروه فولاد مبارکه خواهند بود.

در سال‌های اخیر، اتفاقات بسیار خوبی در مجتمع فولاد سبا رقم خورد و همواره حرکت روبه‌جلو با تحقق برنامه‌های تولید همراه بوده است. گریدهای ویژه‌ای توسط تلاشگران این مجموعه ازجمله تولید گرید ورق فولاد زنگ‌نزن (StainlessSteel) انجام شد که کاری بسیار بزرگ و ارزشمند برای کشور بود. همچنین راه‌اندازی VOD-V.D مجتمع فولاد سبا از دیگر دستاوردهای بزرگ این واحد بوده است.

ضمن تبریک انتصاب مهندس خوشدل‌پور به سمت مدیریت فولاد سبا، باید گفت این همکار توانمند در ناحیه فولادسازی و ریخته‌گری مداوم فولاد مبارکه، با همکاری و همراهی کارکنان آن ناحیه، رکوردها و برگ‌های زرین جدیدی را به دیوان پرافتخار فولاد مبارکه اضافه کرد؛ این در حالی است که ارتقای سطح کیفیت در ناحیه‌ای مانند ناحیه فولادسازی و ریخته‌گری مداوم به این آسانی‌ها به دست نمی‌آید.

در پایان برای مدیران جدید مجتمع فولاد سبا و شرکت فولاد سفیددشت آرزوی سلامتی و موفقیت دارم.

احمد یوسف‌زاده، معاون طرح و توسعه شرکت فولاد مبارکه :

رشد تولید با هم‌افزایی، همدلی و پیوستگی در فولاد سبا

حضرت علی (ع) می‌فرمایند: «رحمت خدا بر بنده‌ای که بداند از کجا آمده، در کجا هست و به کجا می‌رود»؛ بنابراین باید به گذشته نگاه کنیم، متوجه وضعیت و شرایط فعلی باشیم و بدانیم می‌خواهیم به چه نقطه‌ای برسیم؛ این مهم در ترسیم و تدوین استراتژی و بازنگری اهداف نیز از اهمیت زیادی برخوردار است. همچنین باید به این مسئله بیندیشیم که ملت ایران تاکنون چه مسیری را طی کرده، الآن در چه مسیری است و در آینده به چه نقاطی دست پیدا خواهد کرد. دو نسل قبلی ما، نسل حاضر و دو نسل آینده از نسل‌هایی هستند که فشار و زحمت زیادی را متحمل شده‌اند، شاهد اتفاقات مختلف تاریخی بوده‌اند و در حقیقت گذر تاریخی ویژه‌ای را پیموده‌اند تا به یک تحول تمدنی برسند. این قضیه باعث شده تا تمامی کسانی که در کشورمان مسئولیت دارند و مشغول فعالیت و خدمت‌رسانی به مردم هستند، شدیداً تحت‌فشار باشند و اتفاقی بیفتد که رئیس‌جمهوری عزیز کشورمان و همراهان ایشان در حین و تحت‌فشار کار برای عبور از این برهه حساس تاریخی به درجه رفیع شهادت نائل شوند؛ ان‌شاءالله کشور عزیزمان به شرایط بسیار خوبی خواهد رسید که البته در حال حاضر هم سرچشمه این تحولات کاملاً مشهود است.

خداوند متعال مسئولیت سنگینی به دوش ما گذاشته تا از طریق تولید و خدمت‌گزاری برای رشد اقتصادی کشور، دِین خود را به ملت غیور کشورمان ادا کنیم؛ این بزرگ‌ترین انگیزه برای ماست تا با هم‌افزایی، همدلی و پیوستگی، رشد تولید را رقم بزنیم.

در پایان برای مدیریت و کارکنان دو مجموعه مجتمع فولاد سبا و سفیددشت آرزوی توفیق و سربلندی دارم.

مصطفی عطایی‌پور، معاون خرید شرکت فولاد مبارکه مطرح کرد:

عبور از پیچ‌وخم‌های تولید برای دست‌یابی به قله‌های پیشرفت

هماهنگی و یکپارچگی میان کارکنان و فداکاری دلسوزی در همه لایه‌های نیروی انسانی مجتمع فولاد سبا وجود دارد و این دو ویژگی در این مجموعه بسیار ارزشمند است. با توجه به اعمال تحریم‌های ظالمانه بر نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و به‌ویژه بخش صنعت کشور، امروز در جبهه جنگ اقتصادی با دشمن قرار داریم. البته این فرصتی است تا بتوانیم با حرکت روبه‌جلوی خود، از پیچ‌وخم‌های حوزه‌های اقتصاد و تولید عبور کنیم و به قله‌های پیشرفت دست یابیم. در این میان بسیار خرسندم که مجتمع فولاد سبا هیچ نقصانی برای رسیدن به اهداف ارزشمند خود ندارد. از زحمات بزرگانی همچون مرحوم آذری، مهندس کسائی، دکتر سبحانی، مهندس ارباب‌زاده، مهندس احمدیان و مهندس محمدی فشاری که از ابتدای فعالیت مجتمع فولاد سبا، بستر بهره‌برداری، توسعه و پیشرفت این مجموعه را فراهم کرده‌اند، تشکر و قدردانی می‌کنم و در پایان برای مهندس خوشدل‌پور که از مدیران اخلاق‌مدار، دلسوز و شایسته هستند آرزوی موفقیت در جبهه جدید عرصه تولید دارم. امیدوارم همه ما بتوانیم به نحو احسن در مسیر پیشرفت ایران اسلامی کوشا باشیم.

محمود محمدی فشارکی، مدیر سابق مجتمع فولاد سبا :

شناخت تهدیدها و فرصت‌ها؛ رمز بقا و رشد فولاد سبا

در آغاز فعالیت خود به‌عنوان مدیر مجتمع فولاد سبا تلاش کردم تا تهدیدات و فرصت‌های این مجموعه و شرایط منطقه پیرامونی آن را شناسایی کنم، نقاط ضعف را اصلاح و نقاط قوت را گسترش دهم. در حال حاضر نیز رمز بقا و رشد فولاد سبا، شناخت همین تهدیدها و فرصت‌هاست. اتفاق خوبی که برای این مجموعه رقم خورد، این بود که فولاد سبا پس از چندین سال از فهرست صنایع آلاینده محیط‌زیست خارج شد. برای تحقق این دستاورد زحمات زیادی از سوی همه بخش‌ها صورت گرفت که جای تشکر و قدردانی دارد. از سوی دیگر مجتمع فولاد سبا طی سالیان اخیر با فعالیت خوب خود در حوزه تولید و استفاده از نیروهای بادانش و بامهارت، نزدیک به 10 هزار میلیارد تومان سودآوری داشت و این یک دستاورد بزرگ بود. از همه همکاران خود در این مجموعه حلالیت می‌طلبم و برای آنان آرزوی موفقیت روزافزون دارم.

قاسم خوشدل‌پور، مدیر مجتمع فولاد سبا:

افتخارات فولاد سبا پرفروغ‌تر از گذشته ادامه پیدا خواهد کرد

در آغاز کلام یاد و خاطره امام خمینی (ره) و شهدای راه خدمت را گرامی می‌داریم؛ راه پرفروغ خدمت که همواره بزرگان و اساتید خود را در سال‌های مختلف در حال پیمودنِ آن دیده‌ایم و شناخته‌ایم، از آن‌ها درس گرفته‌ایم و امروز آموخته‌های خود را با تعامل، همدلی، همکاری و ایجاد فضای صمیمانه به کار خواهیم گرفت. همیشه سعی کرده‌ایم که در میدان عمل حاضر شویم و نویدبخش دستاوردهای خوب و امیدآفرین برای جامعه باشیم. یقین دارم همه افتخاراتی که در فولاد سبا محقق شده، راهی است که با همکاری دوستان، پرفروغ‌تر از گذشته ادامه پیدا خواهد کرد و این‌جانب به کمک همکارانم، پرچم عالی این مجموعه را متعالی‌تر از گذشته در حال اهتزار نگه خواهیم داشت و برای خلق آینده‌ای بهتر از مسیر فولاد سبا ارزش‌آفرینی خواهیم کرد.

از مدیریت عالی و معاونین فولاد مبارکه اصفهان که این اطمینان را به بنده داشتند و مرا برای ادای امانت صحیح که همانا سرمایه‌های انسانی فولاد سباست، قابل دانستند، تشکر و قدردانی می‌کنم. امیدوارم بتوانیم سرمایه‌های انسانی فولاد سبا را به بهترین نحو تکریم کنیم، توانمندی‌های آنان را ارج نهیم و استعدادهایشان را شکوفا کنیم و همگی برای تعالی کشور گام برداریم.

بهمن خلیلی، مدیر عملیات مجتمع فولاد سبا:

مجتمع فولاد سبا چهارمین پلنت تولید فولاد کشور از حیث محصول نهایی است

مجتمع فولاد سبا از حیث محصول نهایی، چهارمین پلنت کشور در زمینه تولید فولاد است و جایگاه قابل‌توجهی در صنعت کشور دارد. این جایگاه مرهون تلاش‌ها و زحمات بنیان‌گذاران این مجموعه به‌ویژه مرحوم «آذری» به‌عنوان نخستین مدیر این مجموعه است. مجتمع فولاد سبا از زمان مدیریت مهندس ارباب‌زاده به‌صورت یک مجموعه مستقل اداره شد و پس از آن، آقایان احمدیان، عطایی‌پور و محمدی فشارکی نیز مسئولیت این مجموعه را بر عهده داشتند. از تمامی این عزیزان تشکر می‌کنم؛ چراکه هریک از این بزرگواران در دوره‌های مختلف مدیریتی خود، نهایت تلاششان را انجام دادند تا این مجموعه به نقطه‌ای که الآن در آن قرار داریم برسد. در حال حاضر مجتمع فولاد سبا در وضعیت قابل قبولی قرار دارد، اما باید تلاش کنیم تا به حداکثر ظرفیت تولید برسد. ما همواره ایمان قلبی داریم که در فولاد مبارکه بهترین تصمیمات اتخاذ شده است. قطعاً فولاد سبا را به مجموعه‌ای تبدیل خواهیم کرد که در نوع خود به یک الگو در کشور تبدیل شود. امیدوارم با تکمیل ساختار فولاد سبا، سرعت پیشرفت این مجموعه به‌شدت افزایش یابد. قطعاً ما می‌توانیم با حمایت‌های مدیریت ارشد فولاد مبارکه و فولاد سبا، ظرفیت تولید را حداقل به 2 تا 2.5 میلیون تن افزایش دهیم.

گفتنی است در این مراسم، ضمن تجلیل و قدردانی از زحمات و تلاش‌های محمود محمدی فشارکی به‌عنوان مدیر سابق فولاد سبا، قاسم خوشدل‌پور به‌عنوان مدیر این مجتمع معرفی گردید.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.