استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر باید در دستورکار فولاد خوزستان قرار گیرد

مدیرعامل در جلسه کمیته راهبری:

استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر باید در دستورکار فولاد خوزستان قرار گیرد

چهارمین جلسه کمیته راهبری با حضور امین ابراهیمی مدیرعامل، محمد نیکوکار قائم‌مقام مدیرعامل در امور بهره برداری و توسعه، مشاوران مدیرعامل و جمعی از معاونان و مدیران گروه فولاد خوزستان روز سه‌شنبه ۲۲ خردادماه ۱۴۰۳ در سالن همایش شهدای مدافع حرم استان واقع در ورزشگاه شهدای فولاد خوزستان برگزار شد.

به گزارش دیوان اقتصاد، امین ابراهیمی مدیرعامل گفت: محدودیت های انرژی در سالیان گذاشته تا به امروز خسارت های فراوانی به صنعت فولاد وارد نموده است، بعنوان مثال مصرف برق در صنعت فولاد تنها ۵ درصد از مصرف کلی کشور است، اما متولیان امر برای اعمال محدودیت اول به سراغ صنعت فولاد می آیند. با توجه به شرایط موجود برای بقای این صنعت، باید به سمت انرژی های تجدیدپذیر حرکت کنیم و در این مسیر گام های بلندی برداشته شود.

وی با اشاره به اتفاقات خوب در مجموعه اظهار داشت: در فولاد خوزستان توصیه جای خود را به تخصص داده، هم فکری جای عصبانیت را پر کرده است و سخنان کذب در سازمان دیگر جایگاهی ندارد که این خود یک دستاورد بزرگ است. هر سازمان به دنبال رشد و حرکت رو به جلو است. برای رشد در سازمان، نیاز به خلاقیت و نوآوری است. این امر مستلزم حضور نیروی انسانی متخصص و کارآمد است. مدیریت بقا محور یک شخص یعنی: سیاست فرد در حفظ بقای جایگاه خود در سازمان است. در برخی سازمان‌ها کوتوله پروری یک استراتژی برای بقای شخص در سازمان است. توجه نکردن به زیر دستان، کارشکنی در نظرات تخصصی کارکنان کاردان، اجتناب از آموزش تخصصی به دیگران، نشان از توانمند نبودن یک مسئول است.

امروزه باید برای رشد سازمان، مدیران و کارکنان خلاق و با انگیزه به‌کار گیری شوند.

ابراهیمی ادامه داد: طرح های پیشنهادی باید پیوست کارشناسانه داشته باشد. در گشت‌های vip استاندارد ۵S باید مدنظر قرار داده شود. با پیشرفت تکنولوژی، هوش مصنوعی جای خود را به راهکارهای قدیمی خواهد داد. شرکت آیسا فراگیر در حوزه‌ی به‌کارگیری هوش مصنوعی، پیگیری های لازم را در اولویت قرار دهد.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: صورت‌های مالی بخش‌های مختلف شرکت، تا هفته‌ی نخست تیرماه برای اجرای به موقع مجمع عمومی شرکت باید ارائه شود.

وی اظهار داشت: خوشبختانه وضعیت نظم و انضباط مالی در شرکت‌های تابعه سروسامان یافته، گروه‌های حسابرسی به صورت مدون به شرکت‌های تابعه سرکشی می‌کنند و برنامه ریزی دقیق کمک شایانی به مجموعه می کند.

ابراهیمی از تلاش و تامین مالی دو شرکت تولیدی تابعه گروه فولاد خوزستان با وجود مشکلات در حوزه مالی، تقدیر و تشکر نمود.

وی گفت: برای فروش، باید تولید با کیفیت و مورد پسند مشتری را مدنظر داشته باشیم. در بازار امروز، رضایت مشتری در اولویت بوده و مهمترین سخن را می‌گوید. در کنترل زنجیره تامین، از مصرف کنسانتره تا تولید آهن اسفنجی، باید قابل ردیابی باشد و بهترین نوع آن برای مشتری ارسال شود.

وی با اشاره به اهمیت سرویس‌های ایاب و ذهاب کارکنان گفت: فرسودگی سرویس‌های موجود در شآن کارکنان فولاد خوزستان نبوده و باید در کوتاه‌ترین زمان ممکن نوسازی شوند. همچنین، طرح شکایت‌های پیامکی در این زمینه باید از سوی شرکت ایده پردازان صنعت فولاد جدی گرفته شده و به صورت روزانه پایش شود. برنامه‌ای مدون نیز برای استفاده مدیران از سرویس‌های ایاب و ذهاب همگانی آماده شود و به صورت ماهانه مدیران در مسیر منزل خود و یا در مسیرهای مشخص از سرویس‌های ایاب ‌‌و ذهاب برای بررسی مشکلات سرویس‌ها استفاده نمایند. با توجه به اهمیت بسیار بالای انرژی و بهینه سازی آن، در جای جای سازمان این مساله باید محور قرار گیرد. بعنوان مثال در حوزه ساختمان، اگر ساختمان جدیدی قرار است ساخته شود، باید حتما پیوست انرژی داشته باشد. باید برای ساختمان‌های ویلایی منطقه دویست دستگاه، تامین برق ساختمان از طریق انرژی‌های سبز انجام شود.

گفتنی است، در جلسه یادشده مصوبات سررسید شده صورتجلسات قبلی، گزارش‌های بازنگری نظام مدیریت انرژی ISO5001، عملکرد معاونت بهره‌برداری، خلاصه کتاب هوش هیجانی و درس‌های مدیریتی، مورد بررسی قرار گرفت.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.