امكان استفاده استان‌های هم‌جوار فولاد مباركه از گمرك اختصاصی این شركت

مدیرعامل:

امكان استفاده استان‌های هم‌جوار فولاد مباركه از گمرك اختصاصی این شركت

مدیرعامل فولاد مبارکه در جمع خبرنگاران از امکان استفاده شرکت‌های استان‌های هم‌جوار فولاد مبارکه از گمرک اختصاصی این شرکت خبر داد.

به گزارش دیوان اقتصاد، محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه روز سه‌شنبه 22 خردادماه پس از برگزاری آیین افتتاح طرح توسعه گمرک اختصاصی این شرکت که با حضور سید احسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی برگزار شد، با حضور در جمع خبرنگاران و در پاسخ به این سؤال که فولاد مبارکه در حوزه خودتأمینی چه اقداماتی انجام داده است، اظهار کرد: محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه این آیین، باتوجه ‌به محدودیت‌هایی که طی سال‌های اخیر در حوزه برق، آب و گاز برای صنایع شاهد هستیم، فولاد مبارکه با هدف ایجاد ارزش ‌افزوده بیشتر برای ذی‌نفعان شرکت و کشور اقدامات گسترده و هدفمندی انجام داده است.

سرمایه‌گذاری در اکتشاف و توسعه میادین گازی و توسعه معادن کشور برای تأمین مواد اولیه

وی تصریح کرد: مهم‌ترین اقدامات فولاد مبارکه برای ایجاد ارزش افزوده، سرمایه‌گذاری در پروژه انتقال آب از دریای عمان به فلات مرکزی، احداث نیروگاه 914 مگاواتی سیکل ترکیبی با راندمان بالا، سرمایه‌گذاری در اکتشاف و توسعه میادین گازی و توسعه معادن کشور برای تأمین مواد اولیه مورد نیاز خود است.

مدیرعامل فولاد مبارکه با بیان این که در حوزه توسعه میادین گازی در انتظار اخذ مجوز از وزارت‌خانه‌های مربوطه هستیم، عنوان داشت: فولاد مبارکه طی دو سال اخیر، علاوه بر افزایش توزیع سود میان سهامداران خود، 31 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در طرح‌های توسعه را نیز در دستور کار خود قرار داده که به‌طور کلی هدف نهایی فولاد مبارکه از این قبیل اقدامات، توسعه کمّی، کیفی، متوازن، تکمیل حداکثری زنجیره ارزش و خودتأمینی است.

امکان استفاده شرکت‌های استان‌های هم‌جوار فولاد مبارکه از گمرک اختصاصی این شرکت

وی در پاسخ به سؤال یکی دیگر از اصحاب رسانه در رابطه با امکان استفاده شرکت‌های زیرمجموعه فولاد مبارکه از امکانات این گمرک اختصاصی توضیح داد: به طور طبیعی آن دسته از شرکت‌های گروه فولاد مبارکه که نزدیک بنادر هستند، از ظرفیت‌های خود استفاده می‌کنند اما شرکت‌های هم‌جوار فولاد مبارکه و استان‌های هم‌جوار می‌توانند از این ظرفیت استفاده کنند.

طیب‌نیا در پاسخ به این سؤال که آیا با احداث نیروگاه 914 مگاواتی سیکل ترکیبی فولاد مبارکه، محدودیت‌های برق این شرکت به طور صددرصد رفع می‌شود، گفت: ظرفیت‌های نیروگاهی که برای فولاد مبارکه تدارک ‌دیده ‌شده بیش از نیاز این شرکت است.

فولاد مبارکه تا پایان سال جاری همچنان نیازمند شبکه برق سراسری است

وی ادامه داد: فولاد مبارکه به 1100 مگاوات برق نیاز دارد که در حال حاضر نیروگاه سیکل ترکیبی 914 مگاواتی، نیروگاه خورشیدی 600 مگاواتی، نیروگاه 300 مگاواتی موجود در شرکت و نیروگاه 200 مگاواتی بادی در منطقه خواف، ظرفیت‌های نیروگاهی این مجموعه را تشکیل داده که با اتمام عملیات احداث آن‌ها به شبکه سراسری کشور نیز برق تزریق خواهد کرد؛ ناگفته نماند که تا به بهره‌برداری رسیدن این پروژه‌ها و به‌طور مشخص تا پایان سال جاری همچنان نیازمند شبکه برق سراسری هستیم.

مدیرعامل فولاد مبارکه در پاسخ به سؤال خبرنگار دیگر که پرسید، آیا طرح‌های تشویقی هم برای صنایع بزرگی نظیر فولاد مبارکه در نظر گرفته شده است، خاطرنشان کرد: بله تسهیلاتی اختصاص یافته و وعده‌هایی داده شده که امیدواریم طبق تفاهم‌نامه‌های امضاشده محقق شوند.

رشد 40 درصدی سالانه سهام فولاد مبارکه

وی در پاسخ به این سؤال که برنامه فولاد مبارکه برای توزیع سود میان سهامداران و استفاده بخشی از آن برای اجرای طرح‌های توسعه‌ خود چیست و چه وعده‌ای به سهام‌داران می‌دهید، بیان داشت: راهبرد اصلی ما همواره افزایش حداکثری سبد سود سهام‌داران بوده که شامل سود توزیعی و قیمت هر سهم است.

طیب‌نیا اضافه کرد: علی‌رغم این که سهام بورس اوراق بهادار کشور به‌طور میانگین 12 درصد در سال رشد دارد، سهم «فولاد» که متعلق به فولاد مبارکه است، به میزان 40 درصد رشد داشته و این امر ناشی از تصمیماتی بوده که سهام‌داران و مدیریت شرکت اتخاذ کرده‌اند.

بیش از هر زمان دیگری به حمایت سهام‌داران نیاز داریم

وی با بیان این که نگاه ما طی دو سال گذشته سرمایه‌گذاری هوشمند بوده است؛ اذعان داشت: نه‌تنها به سرمایه‌گذاری‌های فولاد مبارکه آسیبی نرسیده بلکه حداکثر سود میان سهامداران توزیع شده است؛ بنابراین توزیع 58 درصدی سود فولاد مبارکه در سال گذشته، سرمایه‌گذاری 31 هزار میلیارد تومانی در طرح‌های توسعه‌ و پیشرفت خوب آن‌ها و بعضاً به بار نشستن برخی از مهم‌ترین پروژه‌های توسعه این شرکت، گواهی بر این مدعاست.

مدیرعامل فولاد مبارکه در پایان گفت: امسال نیز علی‌رغم این که افزایش سود خوبی را برای سهامداران خواهیم داشت، سرمایه‌گذاری‌های در طرح‌های توسعه‌ به نقطه بسیار حساسی رسیده و بیش از هر زمان دیگری نیاز به حمایت سهام‌داران داریم؛ به عبارت دیگر ما همچنان به دنبال جلب رضایت سهام‌داران و ایجاد شرایط مناسبی برای پیشبرد طرح‌های توسعه‌های فولاد مبارکه هستیم.       




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.