افزایش کیفیت و کمیت محصولات؛ هدف فولاد هرمزگان در سال‌جاری

افزایش کیفیت و کمیت محصولات؛ هدف فولاد هرمزگان در سال‌جاری

جلسه ارائه پروژه‌های حل مسئله با رویکرد واکاوش کسب و کار با حضور جمعی از مدیران شرکت فولاد هرمزگان در تاریخ 19 خردادماه 1403 در سالن جلسات ساختمان مدیریت برگزار شد. 

به گزارش دیوان اقتصاد، در این جلسه، مرضیه حمیدی، مدیر مهندسی صنایع شرکت فولاد هرمزگان با اشاره به برگزاری جلسه آغازین پروژه در شهریور ماه سال گذشته، بیان کرد: در جلسه سال گذشته سعی کردیم اهداف و مسائلی که می‌توانند موضوع پروژه باشند را تشریح کنیم. این جلسات ادامه پیدا کرد و نهایتا مقرر شد چند مسئله شرکت فولاد هرمزگان به عنوان مسائل منتخب برای اجرای این پروژه انتخاب شوند.

وی افزود: در حال حاضر چهار مسئله پیش روی ما برای اجرای این پروژه قرار دارند و در این جلسه قصد داریم این پروژه‌ها و پیشرفت آن‌ها را مورد بررسی قرار دهیم که این پروژه ها عبارتند از: 1- کاهش زمان Power on، 2- کاهش نوسانات متالیزاسیون و کربن و افزایش میانگین متالیزاسیون آهن اسفنجی، 3- کاهش زمان توقفات جمع‌آوری سرباره و 4-کاهش عدم انطباق­های ناخالصی می­باشد. رویکرد واکاوش کسب و کار (Analytics Business)  برای حل مسائل داده‌محور مورد استفاده قرار می‌گیرد که این پروژه از اقدامات استراتژیک سال­های قبل نیز بوده است.

مدیر مهندسی صنایع شرکت فولاد هرمزگان خاطر نشان کرد: در سال جاری با هدف افزایش کیفیت و کمیت محصولات شرکت فولاد هرمزگان، ابتکار استراتژیک با عنوان “برنامه افزایش بهره‌وری تولید با استفاده از رویکرد واکاوش کسب و کار” تعریف شده است و قصد داریم زمانی که این پروژه‌ها به اتمام رسیدند علاوه بر تداوم استفاده از این رویکرد در حوزه تولید، آن را در سایر حوزه‌های شرکت نیز تسری دهیم.

حمیدی تصریح کرد: زمانی یک پروژه به صورت موفقیت‌آمیز اجرا می‌شود که یک کار تیمی خوب میان واحدهای مرتبط اجرای آن پروژه صورت گیرد. خوشبختانه در این پروژه­های حل مسئله هم واحدهای مرتبط همکاری و مشارکت خوبی داشتند که از همه همکاران گرامی مشارکت کننده در این پروژه­ها تشکر و قدردانی می­نماییم.

وی عنوان کرد: پروژه دیگری که آن را بر اساس نیازمندی­های موضوعاتی همچون تحول دیجیتال، معماری سازمانی و همچنین واکاوش کسب و کار (Analytics Business) در پیش گرفته‌ایم، پروژه Data Governance یا «حاکمیت داده» است. حاکمیت داده به مجموعه­ای از قوانین، استانداردها، فرایندها و اصول مرتبط با مدیریت و کنترل داده‌ها در یک سازمان گفته می­شود که شامل تعیین مسئولیت­ها، تعریف استانداردهای کیفیت داده، محافظت از حریم خصوصی و امنیت داده و سایر موارد مرتبط است. حاکمیت داده به عنوان پایه­ای برای انجام Analytics Business در سازمانها عمل می کند و اطمینان از دقت، قابل اعتماد بودن و قابل استفاده بودن داده­ها را فراهم می­کند.

در ادامه این جلسه، آقای دکتر سقایی، مشاور شرکت فولاد مبارکه و شرکت فولاد هرمزگان اقدامات و پروژه‌های بهبود انجام شده از طریق انجام پروژه‌های حل مسئله را برای مدیران حاضر در جلسه تشریح کرد. همچنین مدیران شرکت نیز نقطه نظرات خود را در خصوص پروژه‌های در دست اقدام بیان کردند.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.