تکمیل سقف واحدهای صندوق طلای تابان تمدن

تکمیل سقف واحدهای صندوق طلای تابان تمدن

با استقبال بی‌نظیر سرمایه‌گذاران، سقف واحدهای قابل‌سرمایه‌گذاری صندوق طلای تابان تمدن تکمیل شد.

به گزارش دیوان اقتصاد، صندوق طلای تابان تمدن از نوع صندوق‌های قابل‌معامله(ETF)  است که  تحت ‌نظارت سازمان بورس و اوراق‌بهادار با ‌نماد «تابش» معامله می‌شود.

این صندوق در حال‌حاضر دارای 500 میلیون واحد سرمایه‌گذاری است که با دارا بودن 85درصد گواهی سپرده شمش طلا، در میان صندوق‌های با کمترین حباب قیمتی قرار دارد و گزینه مناسبی برای سرمایه‌گذاری به شمار می‌آید.

مزایای خرید صندوق طلای تابان تمدن  

صندوق‌های سرمایه‌گذاری طلا به‌ دلیل کارکردهای ضدتورمی و معافیت مالیاتی که دارند با اقبال سرمایه گذاران روبرو شدند، که تکمیل شدن سقف واحد های صندوق طلای تابان تمدن در همین راستا می باشد . ولی با این وجود سرمایه گذاری در صندوق های طلا همچون صندوق تابان تمدن مزیت های شاخصی نسبت به طلای فیزیکی دارد که می توان به :

-کارمزد معاملات صندوق‌های طلا نسبت به بازار فیزیکی بسیار پایین بوده که این مساله منجر به سودآوری در صندوق های طلا می شود .

- موضوع مهم دیگر احتمال سرقت در صندوق های سرمایه گذاری طلا نزدیک به صفر است در حالی که خرید فیزیکی طلا با ریسک سرقت و دزدیده شدن مواجه است .

- خرید و فروش یونیت های صندوق‌های سرمایه‌گذاری طلا این امکان را در اختیار سرمایه گذاران قرارمی دهد تا در کوتاه ترین زمان ممکن آن را از طربق بورس مبادله کند .

- همچنین سرمایه گذاران  با خرید یونیت‌های صندوق‌طلای تابان تمدن ( با نماد تابش ) می‌توانند از مدیریت حرفه‌ای مدیران این صندوق‌ بهره‌مند و ریسک سرمایه‌گذاری خود را کاهش دهند.

چرا یونیت های صندوق طلا بخریم

با توجه به تورمی بودن اقتصاد ایران ، توانایی طلا در حفظ ارزش سرمایه قابل توجه می باشد ، زیرا بازده صندوق‌های سرمایه‌گذاری طلا ارتباط مستقیمی با نوسان‌های بازار طلا و قیمت ارز دارد به گونه ای که هر وقت قیمت اونس جهانی طلا و یا قیمت ارز با کاهش و افزایش مواجه می شود قیمت طلا هم تحت تاثیر این دو عامل کاهشی و افزایشی می شود و قرار دادن صندوق های طلا با توجه به مزیت های مورد اشاره در سبد سرمایه گذاری فعالان بازارسرمایه می تواند گزینه مناسبی برای باشد .

برای دریافت اطلاعات دقیق و سرمایه‌گذاری در صندوق سرمایه‌گذاری‌ طلای تابان تمدن با نماد «تابش» به سامانه آنلاین آی‌بی‌تریدر (IBtrader)، کارگزاری‌های فعال بورسی و وبسایت آی‌بی‌شاپ به نشانی www.ibshop.ir مراجعه فرمایید.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.