مدیرعامل بانک توسعه تعاون؛ رئیس کمیسیون تخصصی بازار سرمایه، بیمه و بانک اتاق تعاون شد

مدیرعامل بانک توسعه تعاون؛ رئیس کمیسیون تخصصی بازار سرمایه، بیمه و بانک اتاق تعاون شد

چهارشنبه, سپتامبر 18, 2024 - 13:31 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

انتخابات هیات رئیسه جدید کمیسیون تخصصی بازارسرمایه، بیمه و بانک اتاق تعاون ایران برگزار و محمد شیخ حسینی مدیر عامل بانک توسعه تعاون مجددا به عنوان رئیس کمیسیون تخصصی بازار سرمایه، بیمه و بانک معرفی شدند.

به گزارش دیوان اقتصاد، سی و دومین نشست کمیسیون تخصصی بازار سرمایه، بیمه و بانک اتاق تعاون ایران با دستور جلسه انتخابات هیئت رئیسه و برنامه ریزی و تبیین اقدامات کمیسوین در سال ۱۴۰۳ در محل اتاق تعاون ایران برگزار شد.

براساس انتخابات انجام شده، شیخ حسینی، مدیرعامل بانک توسعه تعاون با اکثریت مطلق آرا به عنوان رئیس کمیسیون، علی حاجی وندی و جواد اعظمی به عنوان نواب رئیس کمیسیون و حسین رضایی به عنوان دبیر کمیسیون تخصصی بازار سرمایه، بیمه و بانک اتاق تعاون ایران انتخاب شدند.

در این نشست، شیخ حسینی رئیس کمیسیون بازارسرمایه، بیمه و بانک اتاق تعاون ایران اظهار داشت: یکی از مهم ترین مزیت‌های بخش تعاون کمک به زنجیره تأمین می باشد که سیاست گذاری‌ها، حمایت‌ها و مشوق‌های بانکی باید در راستای سوق دادن تعاونی‌ها به تکمیل زنجیره تأمین از جمله در شهرک‌های صنعتی و کشاورزی باشد.

گفتنی است در این نشست، نمایندگان اتحادیه‌ها و استان‌ها تحلیلی در خصوص وضعیت تأمین مالی تعاونی‌ها ارائه کردند و مشکلات برخی از اتحادیه ها و تعاونی ها در حوزه پولی- بانکی مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.

خاطرنشان می شود، در این نشست مصوب شد جهت استفاده از ظرفیت تعاونی‌ها در تأمین نیاز مشترک اعضاء، لیست تسهیلات و حمایت‌های قابل ارائه توسط بانک توسعه تعاون در جلسات بعدی کمیسیون اعلام شده و مورد بررسی قرار گیرد.

همچنین مقرر شد اصلاح آیین نامه‌ها و دستورالعمل‌های بانکی- مالیاتی در خصوص تسری بدهی اشخاص حقیقی به اشخاص حقوقی در دستور کار کمیسیون قرار گیرد.

در بخش دیگری از این نشست مقرر شد به تمامی اتاق‌های استانی ابلاغ گردد که مشکلات و چالش‌های تعاونی‌های استان در حوزه بانک، بیمه و … تجمیع شده و در جلسات کمیسیون به صورت موردی مورد بررسی قرار گیرد. در این خصوص اعلام شد ضروری است رؤسای اتاق های استانی به عنوان نمایندگان هر استان در جلسات کمیسیون حضور داشته و چالش‌های حوزه‌های ذکر شده در استان مربوطه را برای پیگیری اعلام نمایند.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.