اختصاصی/ حمایت بانک صادرات از بازنشستگان کشوری با اعطای وام به بیش‌از 198 هزار نفر

اختصاصی/ حمایت بانک صادرات از بازنشستگان کشوری با اعطای وام به بیش‌از 198 هزار نفر

بانک صادرات ایران از ابتدای سال 1403 تا امروز با پرداخت 198 هزار و 321 فقره تسهیلات به بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری، گام مهمی در حمایت از این قشر کشور برداشته است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری دیوان اقتصاد، حمایت از بازنشستگان و پیشکسوتان که منشاء خدمات بزرگی به کشور و مردم بوده‌اند، همواره به عنوان یک مسئولیت اجتماعی مورد توجه بانک صادرات ایران قرار داشته که با تعامل مثبتی که با صندوق بازنشستگی کشور ایجاد شده‌ است، پرداخت وام ‌قرض‌الحسنه از سال‌های گذشته تا به امروز با روند پر سرعت‌تری پیگیری شده است.

این گزارش می‌افزاید، حمایت مستمر بانک صادرات ایران از پیشکسوتان و بازنشستگان کشور همواره در سال‌های گذشته با جدیت و از طریق پرداخت وام‌های خرد دنبال شده است. 

در همین راستا نیز در 6 ماهه اول سال 1403 این بانک با پرداخت 198.321 هزار فقره تسهیلات به ارزش بیش از 65 هزار  میلیارد ریال، از این قشر جامعه حمایت کرده است. لازم به ذکر است این رقم در 12 ماه سال گذشته 266 هزار فقره وام به ارزش 80 هزار میلیارد ریال بوده است.

به گفته سیفی مدیرعامل بانک صادرات ایران، علاوه بر تسهیلات ذکر شده، 45 درصد تأمین مالی شرکت‌های صندوق بازنشستگی کشوری توسط بانک صادرات ایران انجام می‌شود و بر همین اساس نیز این بانک آمادگی ارائه خدمات و تسهیلات به بازنشستگان کشوری را دارد.

طبق گفته سیفی، بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده در بانک صادرات ایران تا پایان سال جاری مجموع وام‌های قرض‌الحسنه خرد پرداخت شده به بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری در سال 1403 به 514 هزار فقره  به ارزش بیش از 154 هزار میلیارد ریال خواهد رسید که نصبت به مدت مشابه سال قبل دو برابر خواهد بود.

لازم به ذکر است که پرداخت وام‌های ضروری به بازنشستگان و کمک‌هزینه وام ازدواج و کمک هزینه تحصیلی به دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری به فرزندان آنها در قالب تفاهم‌نامه‌های همکاری با بانک و همچنین تسهیل خریدهای اعتباری از فروشگاه‌های بزرگ زنجیره‌ای کشور، از جمله مواردی است که در هماهنگی با صندوق بازنشستگی کشوری مورد توجه قرار گرفته است.

به گفته جعفر امیرآبادی معاون توسعه مدیریت و منابع صندوق بازنشستگی کشوری، از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد ۳۲۷ هزار و ۶۲۶ فقره وام به بازنشستگان این صندوق پرداخت شده است. بر همین اساس می‌توان گفت از این تعداد بیش از 198 هزار فقره از آن را بانک صادرات ایران پرداخت کرده است.

به گفته مهدی مسکنی مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری، از سنجه‌های توسعه کشورها می‌توان به چگونگی خدمت‌رسانی به آحاد افراد و ازجمله سالمندان آن جامعه اشاره کرد. همچنین نحوه تعامل با سالمندان، تصویری از آینده را در مقابل دیدگان نسل حاضر ترسیم می‌کند.

در پایان ذکر این نکته خالی از لطف نیست که مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری پیش از این با توجه به تسهیل گری بانک صادرات ایران در خدمت‌رسانی به بازنشستگان، این بانک را یار دوازدهم صندوق معرفی کرده بود.

گفتنی است، صندوق بازنشستگی کشوری، موسسه‌ای بیمه‌ای، دارای شخصیت حقوقی مستقل و وابسته به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است که مسئولیت اداره امور صندوق بازنشستگی مستخدمان مشمول مقررات بازنشستگی کشوری را با رعایت مقررات استخدامی مربوط عهده‌دار است.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.