فعال‌سازی LC برای ۷ طرح فولادی

فعال‌سازی LC برای ۷ طرح فولادی

وزیر صنعت، معدن و تجارت از گشایش LC برای تامین هزینه طرح‌های هفت گانه فولادی خبر داد.

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از ایبِنا، محمدرضا نعمت زاده امروز در صحن علنی مجلس با بیان اینکه هیچ یک از شرکت‌های تابعه وزارت صنعت حقوق نجومی دریافت نکرده‌اند، گفت: دولت هیچ سهمی در ذوب آهن ندارد. وزیر صنعت تاکید کرد که در گزارش دیوان محاسبات در خصوص دریافتی‌های غیرمتعارف، حتی یک مورد مربوط به وزارت صنعت و شرکت‌های تابعه آن نبوده است.
نعمت زاده افزود: دولت در شرکت ملی فولاد تنها 20 درصد سهم از طریق سازمان ایمیدرو دارد و مابقی سهم به عموم اختصاص دارد. همچنین دولت حتی یک درصد سهم در مجتمع ذوب آهن نداشته و عمده سهام این شرکت به شستا و تامین اجتماعی اختصاص دارد.
وی ادامه داد: دولت حتی یک درصد سهم در ایرالکو ندارد و همچنین در شرکت ملی مس 20 درصد سهم از طریق ایمیدرو دارد. وزیر صنعت با بیان اینکه دولت در آیین‌نامه حقوق و مزایای شرکت‌های خصوصی نقشی ندارد، یادآور شد: با توجه به بحث‌های متعددی که در خصوص حقوق‌های نجومی در جامعه مطرح شد دولت به این نتیجه رسید که شرکت‌هایی که به نوعی دولت در آن سهم داشته یا نیمه دولتی بوده و یا متعلق به سبد سهام عدالت بوده در قالب مقررات مصوب قرار گیرد لذا سقف حقوق برای آنها ابلاغ شد و تمامی این شرکت‌ها این سقف را رعایت کردند.
این عضو کابینه دولت یازدهم افزود: حداکثر حقوق این 4 شرکت با توجه به بررسی‌های صورت گرفته 30 میلیون بوده که اکنون سقف 20 میلیون تومان در این مجتمع‌ها اجرا می شود و از حدود 300 دریافتی غیرمتعارف حتی یک مورد مربوط به وزارت صنعت و شرکت‌های تابعه آن نبوده است.
نعمت‌زاده در خصوص اینکه چرا هزینه فولادهای هفت گانه بیش از واقعیت تمام می شود؟ افزود: طرح فولادهای هفت گانه از سال 83 و در دولت نهم و دهم تعریف شده که در نقاط مختلف کشور گسترش پیدا کرده و با روی کار آمدن دولت یازدهم بیشتر این طرح‌ها نیمه تمام بود، در زمان تحریم‌ها، قرارداد فولادهای هفت گانه به صورت انحصاری با چینی ها منعقد شد که در فضای جدید می‌توان قراردادها را با کشورهای جدید و متنوع منعقد کرد و دولت نیز تخفیفات لازم را در فولادهای هفت گانه اخذ کرده و بخشی از فولادهای هفت گانه به اروپایی ها واگذار شده که البته هزینه آن بیشتر می شود.
وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: آنچه که این دولت در زمینه هزینه فولادهای هفت گانه اخذ کرده تخفیف بوده و همچنین سهم داخلی در این قراردادها از 35 درصد به 50 درصد رسیده و ال.سی‌های آن فعال شده است.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.