تبدیل مسکن به کالای مصرفی با اخذ مالیات از خانه های نوساز

تبدیل مسکن به کالای مصرفی با اخذ مالیات از خانه های نوساز

دوشنبه, ژوئن 12, 2017 - 09:57 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

عضو کمیسیون عمران مجلس، اخذ مالیات از فروش خانه های نوساز را راهکاری برای تبدیل مسکن به کالای مصرفی خواند و گفت: بسیاری از خرید و فروش هایی که اکنون در بازار مسکن شاهد هستیم عامل افزایش نرخ ها بوده و مسکن را به کالایی سرمایه ای بدل کرده است.

به گزارش دیوان اقتصاد، عبدالکریم حسین زاده در گفت وگو با خانه ملت، با اشاره به مصوبه اخیر سازمان امور مالیاتی کشور درباره اخذ مالیات 10 درصدی بر فروش واحدهای مسکونی نوساز، گفت: در صورتی که این نوع مالیات از خانه هایی که مدام در معرض فروش هستند اخذ شود می تواند تا حدودی بازار مسکن را به ثبات نزدیک کند.
نماینده مردم نقده و اشنویه در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در حال حاضر مسکن به عنوان کالایی سرمایه ای در کشور قلمداد می شود، افزود: اخذ مالیات از فروش مسکن می تواند راهکار خوبی برای تبدیل مسکن به کالای مصرفی باشد.
این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه اخذ مالیات از مسکن در بسیاری از کشورهای دنیا رایج است، تصریح کرد: در صورتی که اخذ مالیات از مسکن خللی در روند ساخت و ساز آن ایجاد نکند مفید بوده و مورد حمایت است اما در غیر این صورت باید بازنگری در آن صورت بگیرد.
حسین زاده با بیان اینکه با اخذ مالیات 10 درصدی از فروش مسکن جلوی خرید و فروش های کاذب که برای کسب سود بیشتر صورت می گیرد، گرفته می شود، گفت: بسیاری از خریدو فروش هایی که اکنون در بازار مسکن شاهد هستیم عامل افزایش نرخ ها بوده و مسکن را به کالایی سرمایه ای بدل کرده است.
این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه اخذ مالیات 10 درصدی از خانه می تواند از خالی بودن واحدهای مسکونی نیز جلوگیری کند، افزود: باید سیاست هایی که به رونق بازار مسکن منجر می شود در دستور کار قرار بگیرد.
وی ادامه داد: اخذ مالیات از خانه هایی که صرفا برای فروش ساخته شده اند درست بوده و به ایجاد ثبات قیمتی منجر می شود اما همین سیاست برای خانه هایی که افراد برای سکونت خود می سازند صحیح نیست.
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: بازار مسکن باید با مدیریتی صحیح به قیمت گذاری های منطقی و خرید و فروش بر اساس نیاز هدایت شود.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.