فعالیت بانک های ایران در شبکه های اجتماعی بررسی شد

فعالیت بانک های ایران در شبکه های اجتماعی بررسی شد

بانک مسکن با کسب مقام دوم در میان سایر بانک های کشور در فهرست ۱۰بانک برتر داخلی فعال در شبکه اجتماعی تلگرام قرار گرفت.

به گزارش دیوان اقتصاد، بنا بر گزارش ارایه شده توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران درخصوص بررسی فعالیت بانک های ایرانی در شبکه های اجتماعی طی سه ماهه اول امسال، 10 بانک برتر به لحاظ موفقیت و گستردگی فعالیت در شبکه های اجتماعی معرفی شدند که بانک مسکن موفق به کسب رتبه دوم به لحاظ فعالیت موفق در شبکه اجتماعی تلگرام شد.
بر اساس این گزارش، شبکه های اجتماعی به عنوان رسانه ای که حضور در آن امری اجتناب ناپذیر است، مورد توجه مدیران بانک ها و به ویژه مدیران روابط عمومی قرار گرفته است. برخی بانک ها جدی تر وارد این عرصه شده اند و برخی هنوز آن را در اولویت رسانه ای خود قرار نداده اند. اما آنچه که در اکثر بانک ها مشاهده می شود، عدم وجود استراتژی و برنامه ای است که حضور آنها را در این رسانه فراگیر هدفمند کرده و نتایج مشخصی در زمینه های مختلف: توسعه اعتبار برند، روابط عمومی، بازاریابی، و مسئولیت اجتماعی را به دنبال داشته باشد.هر چند حضور بانک ها در شبکه های اجتماعی هر روز پر رنگ تر می شود.
این گزارش که چهارمین گزارش ارزیابی فعالیت بانک های ایرانی در شبکه های اجتماعی است، مربوط به سه ماهه اول سال 96 است.
هدف اصلی از این تحقیق، ایجاد تحرک و تعامل بیشتر بین بانک ها و مشتریان در رسانه های اجتماعی است. رسانه ای که اگر چه عمر زیادی از آن نگذشته است، ولی با رشد شتابان و استقبال مردم، بخش عظیمی از توجهات را به خود جلب کرده است. ترغیب بانک ها برای استفاده از شبکه های اجتماعی در راستای تعامل با مشتریان، شناساندن بانک های پیشرو ایرانی به جامعه مخاطبان، کمک به بانک ها برای شناسایی نقاط ضعف و قوت خود و ارائه پیشنهادات سفارشی شده برای بانک ها از دیگر اهداف این تحقیق محسوب می شود.
در این تحقیق صفحات رسمی بانک ها و مؤسسات مالی در تلگرام و اینستاگرام، دو رسانه اجتماعی که در ایران بیشتر مورد اقبال عمومی است مورد بررسی و عملکرد بانک ها در هر دوره سه ماهه فارغ از فعالیت شان در دوره های قبل مورد ارزیابی قرار می گیرد؛ هر چند نتایج ارزیابی های مربوط به دوره های قبلی نیز قابل دسترسی است و از سوی این موسسه به صورت مجدد اعلام می شود.
گفتنی است در رتبه بندی نهایی بانک های برتر در تلگرام، 5 معیار شامل کیفیت محتوا، نفوذ محتوا، مدیریت کانال، تعداد بازدید از هر پست و همچنین میانگین تعداد پست در هر ماه در نظر گرفته می شود؛که با این ارزیابی بانک مسکن با کسب امتیاز 553/3 در رتبه دوم قرار گرفته است. بانک های کارآفرین، مسکن، پاسارگاد، ملت، اقتصاد نوین، سامان، آینده، شهر، تجارت و رفاه کارگران، به ترتیب 10 بانک برتر ایرانی به لحاظ موفقیت در استفاده از شبکه اجتماعی تلگرام طی سه ماه اول سال 96 بوده اند.
این در حالی است که در مقایسه با گزارش مشابه سال قبل (فصل اول سال 1395)، تعداد بانک هایی که هم در اینستاگرام و هم در تلگرام صفحه رسمی دارند افزایش «دو برابری» داشته است. فعالیت بانک ها در شبکه های اجتماعی نه تنها از نظر کمی بلکه از نظر کیفی هم روند رو به رشدی را نشان می دهد. این رشد نشان دهنده توجه بیشتر بانک ها به اهمیت شبکه های اجتماعی است.
کانال تلگرامی بانک مسکن طی سه ماهه اول امسال 17 هزار و 475 عضو داشته است که بعد از بانک کارآفرین در رتبه دوم به لحاظ سطح موفقیت در حضور و فعالیت در این شبکه اجتماعی قرار گرفته است.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.