محسن هاشمی رییس شورای شهر شد

گزارش مراسم تحلیف شورای شهر پنجم؛

محسن هاشمی رییس شورای شهر شد

چهارشنبه, اوت 23, 2017 - 10:19 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

انتخابات هیئت رئیسه شورای شهر پنجم تهران، ری و تجریش برگزار شد.

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از اقتصادآنلاین، صبح امروز در مراسم تحلیف شورای شهر پنجم انتخابات هیات رئیسه دائمی توسط هیات رئیسه سنی و موقت برگزار شد.بر این اساس، محسن هاشمی با 20 رای و یک رای سفید به عنوان رئیس شورای شهر، امینی با 21 رای به عنوان نایب رئیس و نژادبهرام با 21 رای منشی اول و بهاره آروین با 19 رای به عنوان منشی دوم انتخاب شدند.

در این مراسم احمد مسجد جامعی گفت: همواره در انتخابات هیئت رئیسه، سخنگو نیز انتخاب می‌شد، از آنجایی که کار سخنگو بسیار سخت است لازم است که سخنگو نیز در جلسه امروز انتخاب شود.

بعد از این اظهارات مسجد جامعی، علی اعطا با ١٩ رای بعنوان سخنگو انتخاب شد.

ابراهیم امینی با 21 رای نایب رئیس شورای شهر تهران شد.

اشمى، استاندار تهران در مراسم تحلیف اعضاى شوراى شهر تهران گفت:سازمان بازرسی کل کشور اعلام کرده که شهردارى و شوراى شهر حق برگزارى انتخابات شورایارى را ندارند در اولین گام شوراى پنجم باید لایحه اى به مجلس براى قانونى کردن فعالیت شورایاران بدهد.نوسازى ناوگان حمل و نقل عمومی با اولویت اتوبوس و هوای پاک یک ضرورت اجتناب ناپذیر در تهران است.آسیب هاى اجتماعى اولویت تهران است و مسیر کار خوب پیش مى رود و شنیدم در همین رابطه کنیته اى زیر نظر وزیر کشور جلسه اى مهرماه با مقام معطم رهبرى برگزار خواهد کرد.در برخورد با متکدى کارتن خواب هم باید با همکارى شهردارى، شورا و استاندارى کارى کرد.من قول میدهم دستگاه هاى اجرایى به شماکمک میکنند اما شما هم به آنها کمک کنید تا به مردم خدمت شود.ساماندهى حاشیه نشینى  بسیار مهم است.باید انتقال و ساماندهى صنایع الاینده در دستور کار قرار گیرد.ایمنى مترو یک بحث حیاتى است و انتظار دارم جلسه مشترک بگذاریم و تمام زوایا را تکمیل کنیم.یک درخواست شخصی دارم؛ بعد از ٣٠ سال هنوز مصلى تمام نشده است. انتظار دارم و خواهش میکنم اولویت اول شما تکمیل مصلى باشد.اگر بگویید پول  نداریم حرفتان را قبول ندارم؛ بودجه زیادى دارید و دو ساله با بخشى از بودجه فرهنگى میتوانید آن را بسازید .۰۹:۳۹- فرماندار تهران: شورای چهارم 675 مصوبه داشت

فرماندار تهران در مراسم تحلیف پنجمین دوره شورای شهر پایتخت گزارشی از عملکرد شورای چهارم ارائه کرد.

عیسی فرهادی در این مراسم با بیان اینکه امروز عزیزان زیادی در جمع ما حضور دارند ، گفت: فرمانداران ری، تجریش و سردار رحیمی فرمانده تهران و همچنین احمدی نماینده وزیر کشور و هاشمی استاندار در این مسیر حضور دارند که از آنها تقدیر می‌کنیم.

وی ضمن ارائه گزارشی از روند انتخابات شورای شهر گفت: 4000 شعبه با 91 هزار نیرو در این مدت فعال بودند که در پی آن 3000 نفر برای شرکت در انتخابات شوراهای شهر ثبت‌نام کردند که شاهد افزایش 53 درصدی در این حوزه بودیم.

فرماندار تهران با بیان اینکه 3 میلیون و 700 هزار رای به صندوق ریخته شد که رشد 33.8 درصدی داشته است، گفت: در هر دقیقه 240 هزار رای به صندوق‌ها ریخته شد.

فرهادی در ادامه در تشریح عملکرد اعضای شورای چهارم با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های شورای چهارم این بود که سلایق سیاسی متعددی در شورا بودند، اما این سلایق متفاوت تاثیری بر مصوبات نداشت، گفت: در دوره چهارم 675 مصوبه به تصویب رسید که از این میان تعداد 132 مصوبه توسط فرمانداری برگشت داده شد.

وی با بیان اینکه از 132 مصوبه برگردانده شده 94 مصوبه را شورای شهر با الحاق به نظر فرمانداری اصلاح کرد، گفت: 38 مصوبه به هیات حل اختلاف ارجاع داده شد که در این میان نظر فرمانداری در 19 مصوبه تایید شد.

فرماندار تهران افزود: از کمبود فضا عذرخواهی می‌کنم اما طبق قانون باید جلسه رسمی شورا در محل شورای شهر تهران برگزار شود و مجبور به برگزاری این مراسم در صحن شدیم که از کمبود فضا عذرخواهی می‌کنم.

علی اعطا با 19 رای سخنگو شورای شهرتهران شد.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.