اجرای 680 طرح توسعه و بهسازی در 320 محله مسکونی بافت فرسوده کشور

اجرای 680 طرح توسعه و بهسازی در 320 محله مسکونی بافت فرسوده کشور

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران گفت: 680 طرح توسعه و بهسازی در 320 محله مسکونی بافت فرسوده در 180 شهر کشور در حال اجراست.

به گزارش دیوان اقتصاد، محمد سعید ایزدی در گفت و گو با ایسنا افزود: در سطح کشور یک هزار و 100 سکونتگاه غیررسمی، یک هزارهکتار بافت فرسوده و 600 بافت تاریخی در شهرهای کشور وجود دارد. 680 طرح توسعه و بهسازی در 320 محله مسکونی بافت فرسوده در 180 شهر کشور در حال اجراست.
معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران تصریح کرد: 15 هزار میلیارد ریال در سال جاری برای احیای بافت‌های فرسوده کشور هزینه می‌شود. از این میزان اعتبار هزار و 400 میلیارد ریال آن از محل اعتبارات وزارت راه و شهرسازی تأمین می‌شود.
وی گفت: براساس برنامه ریزی سالانه 270 محله مسکونی بافت فرسوده کشور بازسازی می‌شود.
معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران خاطرنشان کرد: برای بهبود محلات سه گانه ( بافت فرسوده، سکونت گاه های غیر رسمی و تاریخ) در کشور بیش از 80 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
ایزدی بیان کرد: 21 دستگاه و شهرداری‌ها و تشکلهای مردم نهاد در کشور با وزارت راه و شهرسازی برای انجام این امر همکاری می کنند. تلاش می شود تا این محلات به میانگین سطح کیفی خود در شهر ها برسند.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.