افزایش ۶۰ درصدی نرخ مصالح و توقف پروژه های عمرانی

افزایش ۶۰ درصدی نرخ مصالح و توقف پروژه های عمرانی

رئیس کمیسیون عمران مجلس، با انتقاد از افزایش بی سابقه قیمت مصالح ساختمانی، گفت: پروژه های عمرانی در کشور در نتیجه گرانی بی سابقه فراورده های ساختمانی متوقف شده اند.

به گزارش دیوان اقتصاد، محمدرضا رضایی در گفت وگو با خانه ملت، با اشاره به افزایش بیش از 60 درصدی قیمت برخی از اقلام مصالح ساختمانی در ماه های اخیر، گفت: گرانی مصالح ساختمانی هیچ توجیه منطقی ندارد زیرا افزایش ساخت و ساز در کشور در ماه های اخیر به اندازه ای نبوده که فراورده های ساختمانی به این میزان رشد قیمت را تجربه کند.
نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه باید نظارت دقیق بر بازارهای موازی مسکن وجود داشته باشد، افزود: متاسفانه تنها عامل افزایش قیمت مصالح ساختمانی در ماه های اخیر و رکوردرنی آن ضعف نظارت دستگاه هایی همچون سازمان تعزیرات حکومتی و همچنین وزارت صنعت، معدن و تجارت بوده است.
وی با تاکید بر اینکه تمام مصالح ساختمانی موجود در کشور تولید داخل هستند، تصریح کرد: متاسفانه عدم تنظیم بازار داخلی و بهانه تراشی در خصوص آن وضعیت فعلی مسکن را رقم زده است.
گرانی مصالح ساختمانی به بازار مسکن و اجاره بها سرایت می کند
این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه رشد قیمت مصالح ساختمانی به طور مستقیم بر قیمت مسکن و اجاره بها تاثیر دارد، گفت: زمانی که دولت نتواند جلوی افزایش قیمت بی سابقه مصالح ساختمانی را بگیرد به طور حتم گرانی به بازار مسکن و اجاره بها سرایت می کند.
رضایی با اشاره به گران شدن بیش از 62 درصدی قیمت میلگرد و سایر ملزومات ساخت پروژه های عمرانی، افزود: با گران شدن مصالح ساختمانی انجام پروژه های عمرانی متوقف می شود که هزینه های بسیاری در این خصوص به کشور تحمیل می شود.
وی ادامه داد: با توقف ساخت پروژه های عمرانی در نتیجه گران شدن فراورده های ساختمانی فرسودگی سازه ها را شاهد خواهیم بود از این رو لازم است دولت به ویژه وزارت صنعت، معدن و تجارت با ورود به موضوع با متخلفان این حوزه برخورد کند.
رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: در صورت لزوم در اولین فرصت با دعوت از وزرای راه و شهرسازی و صنعت، معدن و تجارت یک بار برای همیشه معضل گرانی مصالح ساختمانی و همچنین کیفیت پایین آن ها را حل می کنیم.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.