رشد ۵۷ درصدی ترانزیت

رشد ۵۷ درصدی ترانزیت

معاون بهره برداری و سیر و حرکت راه‌آهن گفت: متوسط حمل تن ـ کیلومتر بار در خطوط ریلی در مقایسه با سال گذشته ۷ درصد افزایش یافته است.

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از راه آهن جمهوری اسلامی ایران، ابراهیم محمدی از شکسته شدن رکورد میانگین حمل تن-کیلومتر ماهیانه بار در راه آهن خبر داد و گفت: میانگین حمل تن کیلومتر از ۷ درصد رشد نسبت به سال گذشته عبور کرد و در مرداد ماه امسال متوسط عملکردی راه آهن، ۸۴ میلیون تن ـ کیلومتر روزانه بوده و این رقم بی سابقه ای در این بخش است.

وی با بیان اینکه عملکرد مردادماه سال ۹۶ بالاترین عملکرد و رکورد عملکرد راه‌آهن نسبت به گذشته بوده است، با اشاره به رشد ۱۵ درصدی تناژ از ابتدای سال جاری تاکنون، افزود: همه اقدامات راه‌آهن به‌منظور دستیابی به برنامه راه‌آهن انجام‌شده و تلاش می‌کنیم به اهداف مورد نظر خود در این بخش طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده دست پیدا کنیم.

معاون بهره‌برداری و سیر و حرکت راه‌آهن اضافه کرد: ترانزیت بار از ابتدای سال تاکنون ۵۷ درصد رشد داشته و به ۵۲۳ هزار تن رسیده است این در حالی است که میزان حمل ترانزیت ۳۳۲ هزار تن تا این تاریخ بوده است.

محمدی یادآورشد: بیشترین سهم کالایی که در افزایش سهم ترانزیت تأثیر داشته حمل گوگرد ترانزیتی از کشورهای مشترک‌المنافع CIS به‌خصوص کشور ترکمنستان به خلیج‌فارس بوده است.

معاون شرکت راه‌آهن خاطرنشان کرد: یکی از عوامل افزایش عملکردی راه‌آهن ازنظر حجم مواد معدنی و ازنظر میزان رشد گندم بوده که رشد ۱۶۲ درصدی نسبت به سال گذشته تجربه کرد.

گفتنی طبق برنامه ششم توسعه قرار است در پایان این برنامه سهم حمل‌ونقل ریلی کشور در جابجایی بار در کشور به ۳۰ درصد و حمل مسافر به ۲۰ درصد افزایش یابد.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.