باید در عرصه کوانتوم با مراکز بین المللی دنیا ارتباط برقرار کنیم

باید در عرصه کوانتوم با مراکز بین المللی دنیا ارتباط برقرار کنیم

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بر اهمیت فناوری کوانتوم در دنیای امروز تاکید کرد و گفت: باید در عرصه کوانتوم با مراکز بین المللی دنیا ارتباط برقرار کنیم.

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از ایرنا، محمد جواد آذری جهرمی روز یکشنبه در نخستین همایش ملی فناوری کوانتومی به تشریح اهمیت ویژه فعالیت در عرصه کوانتوم پرداخت و اظهارکرد: باید از زیرساخت های مربوط به کوانتوم حمایت و با مراکز بین المللی دنیا ارتباط برقرار کنیم.
وی ادامه داد: هیچ فناوری به اندازه فناوری اطلاعات نتوانسته زندگی بشر را متحول کند، این فناوری تاثیرات اجتماعی، فرهنگی در زندگی بشر داشته است تا چهار سال پیش اگر فردی از خارج کشور به ایران می آمد، فکر می کرد وارد دنیای دیگر شده است، چون سطح بالایی از فناوری در کشور وجود نداشت.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: امروز در کشور تا حدودی به سطح فناوری دنیا در حوزه استفاده از آن رسیده ایم اما در حوزه تولید نیاز به تلاش داریم.
آذری جهرمی همچنین گفت: ٨٠درصد فعالیت در جهان به سمت فضای مجازی است.
نخستین همایش ملی فناوری کوانتومی امروز با حضور علی اکبر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی ، محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و جمعی از متخصصان ،کارشناسان و
صاحبنظران این حوزه در بیش از دهها دانشگاه، مراکز تحقیقاتی، نهاد‌ها و سازمان‌ها آغاز به کار کرد.
این همایش با همکاری سازمان انرژی اتمی و پژوهشگاه علوم و فنون هسته‌ای و با هدف ایجاد بستر لازم برای معرفی فناوری‌های کوانتومی در کشور و آشنایی با آخرین دستاورد‌ها در این زمینه برگزار شد.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.