شعبه‌ اتاق مشترک بازرگانی ایران و ایتالیا در شیراز دایر می‌شود

شعبه‌ اتاق مشترک بازرگانی ایران و ایتالیا در شیراز دایر می‌شود

چهارشنبه, اوت 30, 2017 - 11:38 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

عضو هیات نمایندگان اتاق شیراز اعلام کرد: بر اساس تفاهم‌ نامه اتاق مشترک ایران و ایتالیا، به زودی شعبه‌ای از این اتاق در شیراز آغاز به کار می کند.

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از ایرنا، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، «یلدا راهدار» افزود: اتاق مشترک ایران و ایتالیا یکی از بزرگترین اتاق‌های بازرگانی مشترک ایران با کشورهای اروپایی است که خدمات خوبی در بخش‌های مختلف به فعالان اقتصادی ارائه می‌کند.
وی اضافه کرد: ایتالیا مناسبات اقتصادی و تجاری خوبی با جمهوری اسلامی ایران دارد و افتتاح شعبه اتاق مشترک دو کشور در شیراز فرصت خوبی برای حضور پایدار کالاهای تولیدی استان فارس در بازار این کشور است.
راهدار خاطرنشان کرد: اتاق مشترک ایران و ایتالیا در زمینه‌هایی ازجمله همکاری و گسترش روابط اقتصادی، کمک به انجام معاملات تجاری- بازرگانی و اقتصادی، تبادل فناوری بین بازرگانان ایرانی و ایتالیایی، ایجاد شرایط برای سرمایه‌گذاری در هر دو کشور و سازمان‌دهی نشست‌ها و سمینارها و برپایی نمایشگاه‌ها فعال است.
به گزارش ایرنا، روابط اقتصادی و سیاسی تهران و رم در سال 95 با سفر«متئو رنتزی» نخست وزیر وقت ایتالیا به دعوت حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران وارد مرحله جدیدی شد و تلاش بی وقفه شرکت ها و دولت رم برای جبران روابط با تهران در صدر تحولات مرتبط با روابط دو جانبه قرار گرفت.
صادرات کالاهای ساخت ایران به ایتالیا پارسال رشدی 95 درصدی را تجربه کرد؛ بر اساس داده های مرکز ملی آمار ایتالیا (ایستات)، صادرات کالاهای ایرانی به ایتالیا در هفت ماهه نخست سال 2016 (از فروردین تا آبان 95) به 523 میلیون یورو رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال پیش از آن (2015) که 267 میلیون یورو بود، 95 درصد افزایش نشان می دهد.
بر پایه این آمار، صادرات ایران به ایتالیا در ماه آگوست 2016 (مرداد-شهریور 1395) برای نخستین بار در چند سال گذشته از صادرات ایتالیا به ایران پیشی گرفت.
مهمترین اقلام صادراتی ایران به ایتالیا مشتقات نفتی، میعانات گازی، محصولات فلزی، محصولات پتروشیمی، سنگ و مصالح ساختمانی، پسته، چرم و پوست دباغی نشده و انواع کفپوش است.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.